Avatar billede hobz Nybegynder
03. marts 2007 - 18:49 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

C++ Heap corruption

Jeg får meddelelsen "heap corruption detected" når jeg afvilker http://toadz.dk/source.cpp i Visual studio C++.

Hvad er heap corruption? Hvor er fejlen i min kode, og hvordan retter jeg den?

Koden er en skole-øvelse, og har til formål at lave et dynamisk array.
Jeg har lokaliseret årsagen til fejlmeddelelsen; "delete[] pArray;" og har lagt kommentaren "// Nedenstående giver HEAP CORRUPTION DETECTED i visual c++" over denne linje.
Avatar billede bertelbrander Praktikant
03. marts 2007 - 19:00 #1
Du har:
    void DynArray::expand()
    {
        // Increment array size.
        setSize(getSize()+1);
        arrayItemType* pNewArray = new arrayItemType[getSize()];

        // Copy the original array to a new array.
        for (int i = 0; i < getSize(); i++) { // The original array size. Equal to i <= getSize()-1
            pNewArray[i] = pArray[i];

Så vidt jeg kan se er pArray kun (getSize() - 1) stort på det tidspunkt.
Avatar billede hobz Nybegynder
03. marts 2007 - 19:03 #2
Det er fandme klasse det der. Many thanks!
Svar for point.
Avatar billede bertelbrander Praktikant
03. marts 2007 - 19:11 #3
Jeg samler ikke på point.
Avatar billede hobz Nybegynder
29. juni 2007 - 21:26 #4
Lukket.