Avatar billede dranzer Nybegynder
01. marts 2007 - 17:38 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Windows Vista Ultimate 32 bit eller 64 bit hvordan?

Hejza. Har lige købt: Windows Vista Ultimate, på Dansk. Men vil gerne have lidt hjælp inde jeg begynder med at installer det. Min computer er en
64-bit processor. Så har jeg læst om Windows Vista Ultimate her på:

http://www.microsoft.com/danmark/windows/products/windowsvista/editions/ultimate/default.mspx

De skriver nederst på siden:

Bemærk! Hvis systemet indeholder en 64-bit processor, kan du drage fordel af det avancerede design i denne udgave af Windows Vista. Læs mere.

Kan man så selv bestemme om man vil installer 32 bit eller 64 bit udgaven eller hva? Jeg ved ikke rigtig noget om Vista. Har fået fortalt om det og har dog set det ganske kort men ellers ikke.

Jeg har ingen problemer med at fatte noget i Windows XP hehehe men det her kender jeg jo ikke.

Håber der er nogen der kan hjælpe mig så vil jeg blive meget glad. ;)
Avatar billede schwarz84 Nybegynder
01. marts 2007 - 18:43 #1
Ja, du kan installere både 64 og 32 bit windows på din maskine. De vil begge virke, men 32 bit versionen kan ikke udnytte de ekstra ting som din 64 bit processor kan (blandt andet kan der håndteres mere RAM). Der er nok ikke umiddelbart nogen god grund til at vælge 32 bit versionen frem for 64 bit versionen...
Avatar billede dranzer Nybegynder
01. marts 2007 - 18:54 #2
Tak Schwarz84. Men ville gerne lige vide en sidste ting. Kan man selv vælge om det skal være 32 bit eller 64 bit når man skal starte på at installer Vista? Men installer den sig bare efter om den kan bruge 64 bit eller 32 bit? :)
Avatar billede screem_brille Novice
01. marts 2007 - 20:05 #3
hvis du køber en retail version af windows får du både 64 og 32 bit versionen, køber du en OEM version får du kun den version du køber.
Avatar billede dranzer Nybegynder
01. marts 2007 - 20:19 #4
ok takker til jer begge to. :) Sorry men jeg kan jo kun give point til en. ;)
Ha forsat en go aften ;)
Avatar billede screem_brille Novice
01. marts 2007 - 20:34 #5
nej man kan sagtens give point til mere end en, men ok
Avatar billede schwarz84 Nybegynder
01. marts 2007 - 21:49 #6
screem_brille: Sig til hvis du vil have nogle point. Skriv hvad du synes er rimeligt...
Avatar billede screem_brille Novice
01. marts 2007 - 22:16 #7
det betyder nu ikke så meget, det var mere det med at spørger siger man kun kan give en point, men det er op til dig selv ;)