Avatar billede finn-l Nybegynder
01. marts 2007 - 08:35 Der er 1 kommentar

Mod Rewrite og subdirectories

eg er i gang med at lave en Mod Rewrite på en Apacheserver og er løbet ind i et problem jeg ikke helt kan gennemskue hvad går galt;

Options +FollowSymLinks -MultiViews

RewriteEngine On

# force trailing slash
RewriteRule ^about/([0-9]+)$ /about/$1/ [R=301,L]

# /about/123/ --> /about.php?id=123
RewriteRule ^about/([0-9]+)/?$ about.php?id=$1 [QSA,L]

Jeg bruger ovenstående med succes når htaccess filen ligger i roden af websiten.
Jeg har dog også en række subdirectories med sprogudgaver - f.eks.

www.url.dk/fr/
www.url.dk/es/
www.url.dk/ru/

Ligger jeg en kopi af htaccess filen i de directories virker f.eks. www.url.dk/fr/about/123/ udemærket. Men skriver jeg uden trailing slash (www.url.dk/fr/about/123) ryger jeg ud i roden (www.url.dk/about/123) i stedet for at blive i det subdirectorie jeg nu befinder sig i.

Er der nogen der har et godt forslag til hvad jeg skal skrive anderledes i htaccess filen i de pågældende subdirectories?
Avatar billede finn-l Nybegynder
07. marts 2007 - 16:11 #1
Jeg har stadig ikke fundet en løsning, så jeg er stadig åben for muligheder ;-) (Og har skubbet points op)