Avatar billede hooh Nybegynder
26. februar 2007 - 21:53 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

usercontrol i vb - vil bruge den på WEB

Hej

Jeg har lavet en usercontrol i VB.
Usercontrol1 som ligger i projektet usercontrol

Så nu har jeg fået lavet en dll (usercontrol.dll)

Den indeholder bare en knap (dummy)

Hvordan kan jeg få den vist på min asp.net side.

Jeg har prøvet følgende:
<object id="u" name="u" classid="usercontrol.dll#UserControl1" height=200 width=200></object>

Men kan ikke få det til at fungere.

Kan nogen hjælpe??

Jeg har lagt dll sammen med aspx filen
Avatar billede snepnet Nybegynder
26. februar 2007 - 22:25 #1
Er du sikker på at det er det du vil... Hvis det er en "rigtig" webløsning du vil lave, skal du lave web kontroller istedet.
Mvh
Avatar billede hooh Nybegynder
26. februar 2007 - 22:31 #2
Jeg vil lave en af de der smarte uploads hvor man kan se thumbnails af sine billeder på harddisken. Det kræver vel at jeg laver en usercontrol til det, ik?

En eller anden form for ActiveX komponent
Avatar billede mochr Nybegynder
26. februar 2007 - 23:46 #3
altså hvis du bruger vs, kan du bare trække den(drag'n'drop) ind på din side.
Avatar billede hooh Nybegynder
27. februar 2007 - 09:11 #4
Jeg bruger vs, men jeg kan ikke se hvordan jeg skal kunne drag n'drop. Det er brugerne der skal uploade billeder fra deres harddisk via min hjemmeside.
Avatar billede mochr Nybegynder
27. februar 2007 - 12:54 #5
du trækker den usercontrol(ascx) ind på din side(aspx). Så bliver den lagt der ind på.
Ellers kan du smide <%@ Register Src="UserControl1.ascx" TagName="UserControl1" TagPrefix="uc1" %> ind i toppen af din aspx side. Også bruge <uc1:UserControl ID="UserControl1" runat="server" />
Avatar billede hooh Nybegynder
28. februar 2007 - 21:38 #6
men kan jeg fra den usercontrol(ascx) læse brugerens harddisk for mapper og billeder?

det skal være noget lign. denne:
http://www.aspupload.com/xupload/livedemo.html
Avatar billede hooh Nybegynder
28. februar 2007 - 21:51 #7
Avatar billede mochr Nybegynder
28. februar 2007 - 23:48 #8
Hmm. Jeg tror du har misfortået noget omkring usercontrols. En usercontrol, heller custom control for den sags skyld, er noget man laver når man ønsker at genbruge noget hele tiden.
Fx. hvis man har noget tekst(fx nogen regler), man vil have vist mange steder på sin side, så kan man lave en usercontrol der inde holder teksten, som man så kan indsætte flere steder på sin side. (Ja, ved godt det var et skod eksembel :))

Jeg har lavet en customcontrol der kan uploade billeder, og lave thumbnails der til. Den har jeg i min toolbox i vs, så jeg altid bare kan trække den ind og bruge den på de sider jeg laver.
Avatar billede snepnet Nybegynder
01. marts 2007 - 13:00 #9
En almindelig file upload giver også brugeren mulighed for at de kan se indholdet af deres hd, og det er på flere os'er muligt at få vist billeder som thumbnails.
Er det væsentligt at indholdet af brugeres hd optræder på selve siden?
Mvh
Avatar billede hooh Nybegynder
05. marts 2007 - 14:02 #10
Ja, men med en almindelig upload kan du kun vælge en fil ad gangen.
Hvis jeg nu ønsker at kunne vælge en mappe og så selv finde listen over de filer der ligger i mappen, så vil det jo ikke kunne lade sig gøre.

mochr: jeg har også en control der kan uploade og lave thumbnails, men den kan ikke vise en liste over de alle de billeder som du ønsker at uploade, INDEN jeg uploader.
Avatar billede snepnet Nybegynder
07. marts 2007 - 17:32 #11
Ja det er rigtigt...
Vi kan måske lige vende tilbage til det indledende - og lige sørge for at få det til at fungere.... Der burde det jo :o)

Det der kunne være galt med det du har lavet kunne være:

Du mangler et namespace efter #, og med de navne du har vist - kunne jeg forestille mig at det skulle se sådan her ud istedet:

<object id="u" name="u" classid="usercontrol.dll#usercontrol.UserControl1" height=200 width=200></object>

Desuden kan du prøve at lægge usercontrol.dll i roden af dit web (ikke i din binfolder) og angive http foran usercontrol.dll - altså sådan her:
<object id="u" name="u" classid="http:usercontrol.dll#usercontrol.UserControl1" height=200 width=200></object>

Mvh
Avatar billede hooh Nybegynder
07. marts 2007 - 22:32 #12
Nu virker det :)

Jeg skulle skrive http: foran.
Jeg kørte direkte fra min Visual Studio md virtuel server og det virkede ikke. Nu kopierede jeg det over på web og un virker det.

snepnet: hvis jeg kan få et svar fra dig så kan du få nogle point.

Nu kan jeg drag en fil ind på min hjemmeside, se den online på webben(inden upload)

tak snepnet
Avatar billede snepnet Nybegynder
08. marts 2007 - 07:30 #13
Velbekomme :o)
Mvh