Avatar billede simosoft Nybegynder
25. februar 2007 - 16:26 Der er 2 kommentarer

Formmail, hvorfor virker det ikke?

Hejsa.

Jeg vidste ikke lige hvor jeg skulle placere mit spørgsmål, så fik placeret det her - håber det er okay ;)

Jeg er igang med at lave en mail formular, der indenholder noget cgi halløj, men jeg kan simpelthen ikke få den til at virke! Er der nogen skrappe hoveder herinde der kan se hvad der er galt?

--koden start--

<form method="post" action="/cgi-bin/formmail/formail.cgi">
                <p><input type="hidden" name="recipient" value="mail@thurokro.dk">
<input type="hidden" name="subject" value="mail fra webstedet">
</p>
                <table border="0" width="439" cellpadding="0" cellspacing="0">
                    <tr>
                        <td width="154" align="left" valign="top" height="30">

                            <p><span style="font-size:11pt;"><font face="Book Antiqua">Dit navn: </font></span></p>
                        </td>
                        <td width="285" align="left" valign="top" height="30">

                            <p><span style="font-size:11pt;"><font face="Book Antiqua"><input type="text" name="realname" size="30">
</font></span></p>
                        </td>
                    </tr>
                    <tr>
                        <td width="154" align="left" valign="top" height="30">

                            <p><span style="font-size:11pt;"><font face="Book Antiqua">Din e-mail adresse:</font></span></p>
                        </td>
                        <td width="285" align="left" valign="top" height="30">

                            <p><span style="font-size:11pt;"><font face="Book Antiqua"><input type="text" name="email" size="30"></font></span></p>
                        </td>
                    </tr>
                    <tr>
                        <td width="154" align="left" valign="top" height="30">
                            <p><span style="font-size:11pt;"><font face="Book Antiqua">Emne:&nbsp;</font></span></p>
                        </td>
                        <td width="285" align="left" valign="top" height="30">
                            <p><font face="Book Antiqua"><input type="text" name="subject" size="33"></font></p>
                        </td>
                    </tr>
                    <tr>
                        <td width="154" align="left" valign="top"><font face="Book Antiqua">Din besked:</font></td>
                        <td width="285" align="left" valign="top"><font face="Book Antiqua"><textarea name="formtextarea1" rows="10" cols="34"></textarea></font></td>
                    </tr>
                </table>

                <p><font face="Book Antiqua"><span style="font-size:11pt;"><input type="submit" value="Send besked"></span></font> &nbsp;&nbsp;<font face="Book Antiqua"><span style="font-size:11pt;"><input type="reset" value="Slet alt"></span></font></p>
            </form>

--koden slut--

Med Venlig Hilsen

Simon
Avatar billede uldumsedb Nybegynder
25. februar 2007 - 17:09 #1
hej simon for mig at se har du bytte det lidte rundt i første line
for exempel din ser sådan ud
<form method="post" action="/cgi-bin/formmail/formail.cgi">
og min ser sådan ud
<form name="formmail"  action="/cgi-bin/formmail/formmail.cgi" method="post">
så det kan være derfor at den ikke virker
mhv
torben
Avatar billede stone Forsker
25. februar 2007 - 17:11 #2
du skal skrive "get" istedet for "post"