Avatar billede jubas Nybegynder
24. februar 2007 - 21:18 Der er 12 kommentarer

søg formular

Hej er der nogen som kan hjælpe mig med at lave en multi formular det skal være en form som  jeg kan stille nogle søg kriterier i
Søg/kriterier formular F_søg bygger på en forspørgsel navn Q_A, der indeholder  de felter som jeg skal kunne opstille forskelige kriterier for,  samt de felt jeg ikke skal gøre noget ved
Det skal vær sådanne at når jeg tykker på en knap i formularen F_søg åben den en ny formular F_medlermmer som viser de poster ud fra de kriterier jeg har valgt i de forskelige felter i formularen F_Søg
Formularen F_søg skal jeg lave på en forspørsel Q_A som indeholder de felter som jeg skal kunne op stille nogle kriterier for  feltnavn er ”køn”, ” familie”,”kontigentfri”  samt alle felter der ikke skal stilles kriterier for  og det skal så danne grund lag for den nye formular F_medlemmer.
Avatar billede mugs Novice
24. februar 2007 - 21:21 #1
se på thomasjepsen's hjemmeside makeiteasy.dk. Der er en fremragende søgefunktion du kan downloade.
Avatar billede jubas Nybegynder
24. februar 2007 - 21:34 #2
Hej mugs  det lyder fint ,men jeg vil gern have en det så det funger på noget jeg selv laver
Avatar billede mugs Novice
24. februar 2007 - 21:43 #3
OK - Al respekt for det, men uanset hvad du vælger vil koderne jo være i samme stil, og hvorfor opfinde den dybe tallerken en gang til.
Avatar billede jubas Nybegynder
24. februar 2007 - 21:57 #4
Der er rigtigt nok men jeg vil gerne have hvis der var nogen der kunne hælp mig med det ud fra mine oplysninger
Avatar billede mugs Novice
24. februar 2007 - 22:10 #5
Prøv evt. at arbejde med disse 2 muligheder:

DoCmd.ApplyFilter "mitfilter", "kundeemne Like [Navn ?]"
FilterOn = True

Eller:

Me.filter = " Kundeemne = '" & Me.Kombinationsboks16 & "'"
Avatar billede jubas Nybegynder
24. februar 2007 - 22:28 #6
jeg forstå ikke rigtig men det er nok jeg er ikke nogen nørd til det her
Avatar billede balderk Nybegynder
28. februar 2007 - 11:12 #7
mugs forslag er i Visual Basic.

Hvad er formålet med den nye formular? Er det kun at vise posterne, eller skal man også kunne redigere i dem. Hvis de kun skal vises, ville jeg bruge en rapport i stedet.
Avatar billede jubas Nybegynder
01. marts 2007 - 21:56 #8
De skal kunne vises og udskrives  men skal ikke kunne redigere dem
udskyld mit langsome svar men mit arbejde har kaldt
Avatar billede mugs Novice
02. marts 2007 - 06:29 #9
Denne f.eks:

Me.filter = " Kundeemne = '" & Me.FELTNAVN & "'"

Hvis du har et felt på formularen (FELTNAVN), kan du indsætte koden i en kommandoknap, og formularen vil nu filtrere således, at du kun ser poster, hvis værdi i feltnavn matcher den værdi du stor i før filtreringen.

Nåd brugerne ikke skal kunne redigere, kan du låse formularen i dennes egenskansark under egenskaberne AllowEditions, Allow Deletions og der er een mere jeg ikke lige ka huske.
Avatar billede balderk Nybegynder
02. marts 2007 - 09:54 #10
For at låse records:
Alternativt sæt RecordsetType til Snapshot.
Så kan ingen bundne felter editeres.

De andre controls er:
AllowEdits
AllowDeletions
AllowAdditions
DataEntry

Men jeg ville nu stadig lave det som en rapport.
Avatar billede jubas Nybegynder
02. marts 2007 - 23:48 #11
jeg prøver igen  det skal være sådanne på formular "søg" har et søgsfelt : sfornavn og når jeg skriver et navn i det (Per) skal alle der hedder (Per) komme frem på en ny formular (Medlemmer) men det skal også være sådanne at jeg samtidïge kan søge i "søg" på et felt sefternavn (hansen) og vil kun dem der hedder Per Hansen komme frem i formularen Medlemmer
Avatar billede balderk Nybegynder
05. marts 2007 - 12:56 #12
Du skal kalde en ny form eller rapport med relevant filtrering.

en rapport kan f.eks. åbnes med nedenstående. Dette kan udvides med flere kriterier i strfilter, eller du kan bruge en Where i stedet (check hjælp-funktionen).

  Dim stDocName, strfilter As String

  stDocName = "indsæt rapportnavn"
  strfilter = "Navn = forms![indsæt formnavn].Navn"

  DoCmd.OpenReport stDocName, acPreview, , strfilter 'viser udskrift med ovenstående kriterier

Alternativt skal du lave det, så data vises i en subform, hvilket er lidt mere elegant.