Avatar billede kallko Nybegynder
24. februar 2007 - 18:39 Der er 9 kommentarer

Trækker ikke data ned fra MySQL databasen

Jeg er igang med at lave en ny hjemmeside til mit fodboldhold, som bliver lavet i php, med en tilknyttet MySQL-database.

De fleste dele af siden virker fint, men jeg har lidt problemer med spillersektionen. Jeg bruger følgende kode til Vis_Spiller.php-siden:

<?php
include_once('inc.config.php');

mysql_connect($cfg['mysql']['host'],$cfg['mysql']['username'],$cfg['mysql']['password']);
mysql_select_db($cfg['mysql']['database']);

$query = mysql_query("SELECT * FROM truppen WHERE id=".$_GET['id']."");
$row = mysql_fetch_assoc($query);
echo ''.$row['navn'].'';

?>

Problemet er at den istedet for at hente data fra den angivne tabel, kun efterlader et blankt felt.

Er der en der umiddelbart kan se hvad der er galt med mit script?
Avatar billede hyanen Nybegynder
24. februar 2007 - 18:41 #1
prøv med $row = mysql_fetch_array($query);
Avatar billede kallko Nybegynder
24. februar 2007 - 18:44 #2
#hyanen

Det var desværre ikke det
Avatar billede hyanen Nybegynder
24. februar 2007 - 18:57 #3
$query = mysql_query("SELECT * FROM truppen WHERE id = '".$_GET['id']."'");
$row = mysql_fetch_array($query);
echo $row['navn'];

og tjek at database bruger pass og alt det er korrekt, at det er noget i tabellen og det passer med det id du giver den med $_GET['id']
Avatar billede brinck10 Nybegynder
24. februar 2007 - 18:57 #4
din query streng er forkert. Den skal være således:
$query = mysql_query("SELECT * FROM truppen WHERE id='".$_GET['id']."'");
Avatar billede kallko Nybegynder
24. februar 2007 - 19:07 #5
Det virker stadigt ikke, og pass osv er korrekt
Avatar billede hyanen Nybegynder
24. februar 2007 - 19:09 #6
har du stavet truppen korrekt?
Avatar billede kallko Nybegynder
24. februar 2007 - 19:58 #7
ja, og det har heller ikke noget med store og små bogstaver.. alt det passer!
Avatar billede brinck10 Nybegynder
24. februar 2007 - 20:22 #8
SELECT * FROM truppen WHERE id='".$_GET["id"]."'") prøv at kør denne her forespørgsel igennem phpmyadmin, erstart $_GET["id"] med en id, også se hvad du får. Om du får returneret det du vil ha'.

Ellers så prøv at skrive:
$query = mysql_query("SELECT * FROM truppen WHERE id='".$_GET['id']."'") or die(mysql_error());
Og se hvad den så returnere, om det er der fejlen er.
Avatar billede hyanen Nybegynder
24. februar 2007 - 20:23 #9
kan ikke se havd der er galt hvis intet af det jeg ahr skrevet virker?

prøv at skrive koden om virker nogen gange for mig