Avatar billede axe Nybegynder
20. februar 2007 - 20:14 Der er 9 kommentarer

Jeg ønsker en global variabel

Jeg ønsker en global variable andre web apps kan læse hvordan gør man det ??
Avatar billede kalp Novice
20. februar 2007 - 20:20 #1
Session er pr. client.

Application er for alle.
Avatar billede arne_v Ekspert
20. februar 2007 - 20:20 #2
Normalt vil en app server vaere sat op saaledes at forskellige web apps ikke
kan dele data for at undgaa at de kan genere hinanden.

Du kunne sende en HTTP request fra den en web app til den anden. Jeg vil fraraade
dig at forsoege at andre paa classloader policy.
Avatar billede axe Nybegynder
20. februar 2007 - 20:30 #3
ja, men jeg har løst problemet med en HTTP request problemet er at det er brugernavn og password. Og det kan aflæses når man hover over knappen
Avatar billede axe Nybegynder
20. februar 2007 - 20:53 #4
er det muligt at lave en post på et hyperlink istedet for get
Avatar billede kalp Novice
20. februar 2007 - 20:57 #5
det er din form method="xxx" det afgøre det..

så det kan du godt.
men med en javascript funktion som din dit hyperlink kalder og javascript submitter så din form.
Avatar billede axe Nybegynder
20. februar 2007 - 21:01 #6
hvis du gider kan du ikke give et eksempel, jeg er minus javascript haj
Avatar billede arne_v Ekspert
20. februar 2007 - 21:05 #7
hvis du sender din HTTP request server side med (Http)URLConnection kan du bruge
baade POST og GET og client kan ikke se noget, men jeg kommer lidt i tvivl om
hvilket problem det er du forsoeger at loese
Avatar billede axe Nybegynder
20. februar 2007 - 21:11 #8
kan du give et eksempel på det. Det jeg vil er at jeg har en chat i en webapp, skal validere brugernavn og password. Som bliver sendt fra en webapp via get
Avatar billede kalp Novice
20. februar 2007 - 21:22 #9
her har du et eksempel på det med javascript hvis du  vælger det.

<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01 Transitional//EN"
"http://www.w3.org/TR/html4/loose.dtd">
<html>
<head>
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=iso-8859-1">
<title></title>
<script type="text/javascript">
  function PostSend(){
document.minform.submit();
}
</script>

</head>
<body>
<form name="minform" action="index.jsp" method="post">
</form>

<p><a onclick="PostSend()">Link</a></p>
</body>
</html>