Avatar billede escorpion Nybegynder
20. februar 2007 - 11:59 Der er 6 kommentarer

Overflow uden horizontal scrollbar

Hej

Jeg har lavet en <td> med en dertilhørende <div>. <td> indeholder en masse tekst, og <div> har både width og height og overflow:auto.

mit spørgsmål lyder på, hvordan jeg kan sørege for, at boksens width ikke bliver overskredet. Altså undgå at få en horizontal scrollbar. Men de nresterende tekst bare ryger ned på næste linie.?

Mvh
Richard
Avatar billede scifo Nybegynder
20. februar 2007 - 12:51 #1
Hvis du vil undgå en scrollbar, skal du nok fjerne de height attribut, så længe den står der, kan den <td> ikke udvides i højden, og den vil derfor lave en scrollbar.

Du kan også sætte en attribut der hedder scrollbars=none, så burde de forsvinde, men så kan du risikere at du ikke kan se hele din tekst.

/Scifo
Avatar billede escorpion Nybegynder
20. februar 2007 - 12:55 #2
Ja det er jo lige det.
Jeg skal helst bare have den overflødige tekst i td´en, til at hoppe ned på næste linie hvis den kommer til at overskride width, og hvis den overskrider heighten skal den bare sætte en scroll på.
Avatar billede mclemens Nybegynder
20. februar 2007 - 20:21 #3
Scifo >> Brug overflow:hidden; istedet
for scrollbars=none på div elementer.

...

escorpion >> Hvis en IE løsning er godt nok kan du bruge IE's
word-wrap:break-word; ... men det virker jo kun i IE ... eksempel:

<div style="word-wrap:break-word;width:150px;height:60px;overflow:auto;"> testtesttesttesttesttesttesttesttesttesttesttesttesttest<br> testtesttesttesttesttesttesttesttesttesttesttesttesttest<br> testtesttesttesttesttesttesttesttesttesttesttesttesttest<br> testtesttesttesttesttesttesttesttesttesttesttesttesttest<br> testtesttesttesttesttesttesttesttesttesttesttesttesttest<br></div>
Avatar billede mm12010 Nybegynder
20. februar 2007 - 20:56 #4
ellers er dette måske en løsning: http://www.eksperten.dk/spm/482187
Avatar billede escorpion Nybegynder
21. februar 2007 - 12:43 #5
Lækkert mclemens.
det virker som det skal.
smider du et svar.
Avatar billede mclemens Nybegynder
21. februar 2007 - 12:53 #6
Kommer her :o)
Og tak for point :)