Avatar billede ste Nybegynder
19. februar 2007 - 14:23 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

dynamisk validering af radio buttons.

Hej Eksperter.
Jeg har behov for at validere et sæt på 3 radio buttons op imod indhold i et tekst felt. Hvis tekst skal indeholde tekst må den første af radio buttons ikke være checked. Dette skal køre i en formular der er dynmisk genereret. Derved kan jeg ikke vide hvor mange sæt af tre radio buttons der er behov for.
Jeg har puslet med følgende lille script men det dur ikke .

function prob_validate(bilag,felt_nr) {
//RUTINE-feltet
        for(i=0;document.forms[0]p_PROBLEM_FK_+felt_nr].length>i;i++)
        if(document.forms[0][p_PROBLEM_FK_+felt_nr][0].checked){
        alert("Du skal angive om du beskriver et problem!");

        return false;
        }
Kan nogen rette op det.
Avatar billede ste Nybegynder
21. februar 2007 - 09:17 #1
Flere points
Avatar billede ste Nybegynder
21. februar 2007 - 09:20 #2
Her kommer lidt mere forklaring
Jeg vil gerne oveføre et variabelt nummer til en funktion.
Jeg har et onclick link på en web side  onClick="prob_validate('||w_num||')"

Jeg vil gerne overføre variabel indholdet til denne funktion

function prob_validate(felt_nr) {
//RUTINE-feltet
        for(i=0;document.forms[0].p_PROBLEM_FK_"+felt_nr+".length>i;i++)
        if(document.forms[0].p_PROBLEM_FK_+felt_nr+[0].checked){
        alert("Du skal angive om du beskriver et problem!");

        return false;
        }

Felt_nr bliver tilsyneladende ikke indsat i funktionen. Hvad er der galt
Avatar billede ste Nybegynder
21. februar 2007 - 12:04 #3
Nå men så kunne jeg alligevel selv.
Jeg fik det løst med et lokal javascript.
Sådan
onClick="if(document.forms[0].p_FELTP_FK_'||w_num||'[0].checked){alert(''Du skal angive om forholdet er et et problem'');document.forms[0].p_FELTP_'||w_num||'[0].focus();return false;}return true;"
Avatar billede ste Nybegynder
21. februar 2007 - 12:04 #4
Tak for points. (Ha ha)