Avatar billede kook Nybegynder
17. februar 2007 - 18:44 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Batch script til ftp-upload af mapper

Er det muligt at konstruere et .bat script eller lign, der uploader en stak mapper til en FTP-server?

Det jeg mener er at jeg har en række mapper hvoraf jeg gerne vil nøjes med at uploade et par af dem til en FTP-server. Grunden til at jeg spørger omkring scripting er fordi jeg vil køre det som en Scheduled Task, så den gjorde det f.eks. hver dag kl. 11.00.
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
17. februar 2007 - 19:13 #1
Jeg ville bruge ncftpput fra ncftp-klienten du kan hente på http://ncftp.com/
Avatar billede bertelbrander Praktikant
19. februar 2007 - 01:04 #2
Du kan lave en txt fil med:
open min.ftp.dk
bruger
password
mput *
quit

Du kan skrive alle de kommandoer du normalt skriver i ftp.exe i txt filen.
Derpå kører du:
ftp -s:mintxtfil.txt
Hvor mintxtfil.txt er navnet på din .txt fil.

Prøv at køre:
ftp -?
Så får du en liste af parametre til ftp.exe
Prøv derpå at køre ftp.exe uden parametre, så starter det op på normal vis.
I prompten der dukker op (ftp>) kan du køre kommandoen help for at få en liste at de kommandoer den understøtter. "help command" giver hjælp til command.
Det kan være en god ide at eksperimentere ved at skrive kommandoerne manuelt i ftp.exe
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
19. februar 2007 - 08:50 #3
Gode gamle ftp.exe kan ikke bare tage alle filer i alle underkataloger - i hvert fald ikke uden at kende underkatalogerne på forhånd. Men det kan ncftpput nemli'.
Avatar billede kook Nybegynder
19. februar 2007 - 08:54 #4
ncftpput ser ud til at klare opgaven ganske fint, selvom jeg havde håbet på at ftp.exe havde kunnet klare opgaven.
Avatar billede kook Nybegynder
14. marts 2007 - 12:54 #5
Got it. Cygwin to the rescue.