Avatar billede axe Nybegynder
16. februar 2007 - 23:25 Der er 9 kommentarer

SessionListener virker ikke helt korrekt

Jeg har lavet denne sessionlistener, med henblik på at logge brugeren af hvis han lukker browseren. Den udskriver bare ikke ved destroy. Jeg har registreret min session listener i web.xml

<listener>
        <listener-class>rageout.classes.SessionListener</listener-class>
    </listener>

package rageout.classes;

import javax.servlet.http.HttpSessionEvent;
import javax.servlet.http.HttpSessionListener;

/**
* @author mig
*
* To change this generated comment edit the template variable "typecomment":
* Window>Preferences>Java>Templates.
* To enable and disable the creation of type comments go to
* Window>Preferences>Java>Code Generation.
*/
public class SessionListener implements HttpSessionListener {

    /**
    * Constructor for SessionListener.
    */
    public SessionListener() {
        super();
    }

    /**
    * @see javax.servlet.http.HttpSessionListener#sessionCreated(HttpSessionEvent)
    */
    public void sessionCreated(HttpSessionEvent arg0) {
        System.out.println(arg0.getSession().toString());
    }

    /**
    * @see javax.servlet.http.HttpSessionListener#sessionDestroyed(HttpSessionEvent)
    */
    public void sessionDestroyed(HttpSessionEvent arg0) {
        System.out.println(arg0.getSession().getId());
    }

Avatar billede axe Nybegynder
16. februar 2007 - 23:26 #1
jeg bruger en tomcat ver 1.4 og jdk 1.5
Avatar billede arne_v Ekspert
17. februar 2007 - 02:16 #2
er du opmærksom på at en session først timer ud efter et stykke tid

(default i Tomcat er 30 minutter !)
Avatar billede axe Nybegynder
17. februar 2007 - 07:16 #3
Skal jeg ind og justere på session timeout for at få min app til at virker. Jeg mener at for lang tid siden, at have implementeret en sesseion listener, og det virkede fint når jeg lukkede browerser vinduet
Avatar billede kschiller Nybegynder
17. februar 2007 - 12:18 #4
Du kan jo vælge selv at lukke din session (invalidate) når du afslutter. Så skulle din listener reagere.
Avatar billede axe Nybegynder
17. februar 2007 - 14:23 #5
Ja, men det er jo ikke til at forudsige hvornår en bruger vil lukke et program ned vel
Avatar billede arne_v Ekspert
17. februar 2007 - 15:36 #6
man kan lave en logout.jsp som invaliderer session, men hvis folk bare
lukker ned fremfor at klikke på den, så skal man vente på timeout

efter min mening kan du sagten skrue timeout ned til 5 minutter
Avatar billede axe Nybegynder
20. februar 2007 - 10:36 #7
smid et svar
Avatar billede arne_v Ekspert
21. februar 2007 - 02:12 #8
ok
Avatar billede arne_v Ekspert
06. maj 2007 - 22:55 #9
så mangler du bare at acceptere