Avatar billede gthang19 Nybegynder
16. februar 2007 - 20:59 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

hjælp start til windows den gider ikke

Hej,

Jeg har lige fået sat min nye ram i som passer til min moaderboard.

men når jeg prøver at installer vista eller bare starte med windows xp for jeg følgene fejl.

nogle gang starter den med at loade men så genstarter debn min com ?

har os prøvet at tag batariet af og putte det på igen efter en time.
Avatar billede johnstigers Seniormester
16. februar 2007 - 21:02 #1
´Virker den ok med det gamle ram i?
Avatar billede gthang19 Nybegynder
16. februar 2007 - 21:29 #2
ja, jeg var nede og købe det og de sagde at det var det samme ram type og det hele bare flere MB
Avatar billede matcho Nybegynder
16. februar 2007 - 22:27 #3
Vil den heller ikke køre med kun den nye ram i.
Avatar billede johnstigers Seniormester
16. februar 2007 - 23:03 #4
Så er rammen defekt eller ikke kompatibel emd det gamle ram!
Avatar billede gthang19 Nybegynder
16. februar 2007 - 23:13 #5
Der kommer en blå skræm der står følgene ;

the bios in the system is not fully ACPI comliant. please contact your system vendor for an updated bios

Hvad betyder dette ?
Avatar billede gthang19 Nybegynder
16. februar 2007 - 23:37 #6
når jeg kun sætter den ende af ram.en¨så virker det godt. men ikke med 2x1024
Avatar billede matcho Nybegynder
17. februar 2007 - 10:46 #7
Enten skal du finde et sted i bios hvor du kan fortælle den at den skal køre med mere ram. Men bedst er det nok hvis bios bliver opdateret.
Avatar billede gthang19 Nybegynder
17. februar 2007 - 10:58 #8
Hvor kan jeg gøre dette .

alså ved stetup.?

skal jeg ikke bare køre det med defult setup ?
Avatar billede gthang19 Nybegynder
17. februar 2007 - 11:01 #9
Jeg har nu  at sætte et af dem i og dette virkede det. men da jeg skulle til min soundcard. så ville den ikke. og dermed genstartede den, og nu gider den slet ikke at boote :(
Avatar billede matcho Nybegynder
17. februar 2007 - 11:21 #10
Det lyder mærkeligt:Kan du heller ikke komme i bios og sætte den til standard og derefter gå i boot og sætte CDrom som første boot.
Bios så skal du på bundkortets hjemmeside og se hvordan men husk det skal være den bios til nøjagtig dit bundkort ellers kan det gå grueligt galt.
Avatar billede gthang19 Nybegynder
17. februar 2007 - 13:05 #11
okai.

Jo når jeg prøver at installere vista men lige til sidst kommer der en blå skærm
med følgene tekst

the bios in the system is not fully ACPI comliant. please contact your system vendor for an updated bios
Avatar billede gthang19 Nybegynder
17. februar 2007 - 13:08 #12
nu når jeg sættes den gamle plus de nye 2x1024 starter den op. men loader ikke vista :S totalt mærkeligt
Avatar billede gthang19 Nybegynder
17. februar 2007 - 13:32 #13
min bundkort er asrock K7S8X (asus)

men man kan ikke finde nofer på deres hjemmeside ?
Avatar billede matcho Nybegynder
17. februar 2007 - 16:25 #14
http://www.asrock.com/mb/overview.asp?Model=4CoreDual-VSTA&s=n
Jeg forstår ikke hvorfor du skriver Asus?
Gå ind på linket>vælg produkt oppe foroven >motherboard>skriv K7S8X og så ovre i venstre side kan du vælge Driver og bios version og når du kommer til den rigtige så klik på Information ud for den du vil have så står der hvordan du skal gøre.
Avatar billede johnstigers Seniormester
17. februar 2007 - 18:45 #15
Asrock produceres af Asus, ligesom 75% af andre bundkort på markedet gør.
Har dog INTET at gøre med asus, selv om utallige sider påstår at Asrock er et Asus søsterselskab.
Avatar billede matcho Nybegynder
17. februar 2007 - 22:04 #16
Til John Stigers: tænkte nok det var sådan noget,men kan jo ikke bruges til noget i det aktuelle problem:har aldrig hørt det før så blev nysgerrig.