Avatar billede bongo20 Nybegynder
16. februar 2007 - 19:05 Der er 6 kommentarer

Data connection i asp.net 1.1

Hej

Det er meget længe siden jeg rodede med asp.net 1.1 og har nu overtaget et projekt som jeg simpelthen ikke fatter.

Jeg får en fejl i database tilgangen og desværre er min connection string ikke i web.config.

Fejlen lyder sådan her:
Cannot open database requested in login 'dater'. Login fails. Login failed for user 'dater'.
DataAccess.cDBConnection.CreateConnection()
Cars.EditCar.Page_Load(Object sender, EventArgs e)

Dermed er jeg klar over at der laves en connection i namespacet DataAccess.
I roden af mit web site er der en fil der hedder DataAccess.cs der indeholder et namespace der hedder DataAccess, en klasse der hedder cDBConnection og en function der hedder CreateConnection().
I denne fil er der en streng med en forkert connectionstring.
Alt dette ser jo ud til at passe glimerende på min fejlbesked,
og jeg burde så kunne ændre connection string til det rigtige og fluff. Men nej.

Jeg kan ændre ligeså tosset i denne fil, det ændrer ingenting, jeg kan endda slette denne fil og får stadig samme fejl. Jeg har ingen dll'er i min bin der hedder noget med dataaccess.

Nogen der har et bud på hvad der foregår?

:-)
Avatar billede dr_chaos Nybegynder
16. februar 2007 - 19:57 #1
Har du adgang til hele kildekoden ?
Dataaccess er en del af en anden dll.
Hvad hedder de dll'er som ligger i bin mappen ?
Avatar billede bongo20 Nybegynder
16. februar 2007 - 20:10 #2
ja jeg har adgang til det hele,..

Jeg har lidt et problem at jeg ikke har VS 2003,. hvis jeg ville bygge en ny dll som DataAccess måske er en del af,. hvordan skulle jeg gøre?

Der er kun nogle enkelte dll'er og ingen af dem har nogle "datanavne"
MD.dll, Microsoft.ApplicationBlocks.SQLHelper.dll, aspxlab.webcontrols.dll.
Avatar billede dr_chaos Nybegynder
16. februar 2007 - 21:30 #3
prøv at søg igennem kildekoden efter:
dater

Brug evt http://www.aisto.com/roeder/dotnet/ og kig md.dll igennem.
Avatar billede bongo20 Nybegynder
17. februar 2007 - 08:07 #4
Jeg tog fejl,. jeg har ikke al kildekoden til rådighed.
Kan jeg bruge Visual studio 2005 til at bygge dll'er til brug for en asp.net 1.1 app?
Avatar billede snepnet Nybegynder
17. februar 2007 - 10:06 #5
Det eneste du kan gøre fra 2005 er, at sikre at du ikke få C# 2.0 specifikke linier i koden (som generics o.l.), og du kan så efterfølgende kompilerer det til 1.1 i et andet miljø (2003/en kommandoprompt).
Mvh
Avatar billede dr_chaos Nybegynder
17. februar 2007 - 15:15 #6
For at hive noget af det jeg kender fordi arne v nævner det så kan du bruge:
http://nant.sourceforge.net/ til at compile din kode med.
Fik du brugt reflector til at kigge dll'en igennem ?