Avatar billede drakhan Nybegynder
10. februar 2007 - 09:04 Der er 1 kommentar

Tilføje AD brugere til gruppe

Hejsa

Jeg har brug for et VB script som kan tage brugere i en OU fra vores AD (inkl sub OU'er) og tilføje disse brugere til en almindelig AD security group. Kan nogen hjælpe mig med dette?

På forhånd tak.
Avatar billede killerclown Nybegynder
16. februar 2007 - 08:32 #1
Hey drakhan !
Dette script er en del af en integration jeg har lavet ude på mit arbejde.
Det virker fint. Du skal lige huske, at rette gruppens og OUens navn og placering :o)

Const ADS_SCOPE_SUBTREE = 2
Set objConnection = CreateObject("ADODB.Connection")
Set objCommand =  CreateObject("ADODB.Command")
objConnection.Provider = "ADsDSOObject"
objConnection.Open "Active Directory Provider"
Set objCommand.ActiveConnection = objConnection
objCommand.Properties("Page Size") = 1000
objCommand.Properties("Searchscope") = ADS_SCOPE_SUBTREE
objCommand.CommandText = _
      "SELECT distinguishedName FROM 'LDAP://ou=_Nye brugere,dc=int,dc=dragsted,dc=com' WHERE objectCategory='user' "
Set objRecordSet = objCommand.Execute
objRecordSet.MoveFirst
Do Until objRecordSet.EOF
      strobjekt = objRecordSet.Fields("distinguishedName").Value
    Set Group = GetObject("LDAP://cn=testgruppe,OU=Grupper & distributionslister,dc=int,dc=dragsted,dc=com")
    Group.Add ("LDAP://" & strobjekt)
    objRecordSet.MoveNext
Loop

/Killer