Avatar billede madiedk Nybegynder
08. februar 2007 - 16:22 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

filrettigheder med unlink() problem

jeg skal slette nogle filer på mit webhotel via den hjemmeside jeg har lavet, der også ligger på webhotellet. problemet er at den siger:

Warning: unlink(): SAFE MODE Restriction in effect. The script whose uid/gid is 11920/10001 is not allowed to access / owned by uid/gid 0/0 in /home/httpd/vhosts/rafiol.dk/httpdocs/deletepic.php on line 21

de filer jeg selv uploader via webhotellet, udfra dem står der madiedk som bruger og dem der kommer op via hjemmesiden står der apache. jeg har lavet en chmod 777 men det hjælper ikke, hvordan løser jeg det problem?
Avatar billede coderdk Praktikant
08. februar 2007 - 16:27 #1
"is not allowed to access /"

Det lader til at dit script ikke fungerer, den prøver at tilgå roden, hvilket det naturligvis ikke må ;) Vi skal nok se noget kode...
Avatar billede madiedk Nybegynder
08. februar 2007 - 16:32 #2
her er den kodestump jeg bruger til at smide billede op og lave rettigheder.

  copy($photos_uploaded['tmp_name'][$counter], $images_dir."/".$filename);
  chmod($images_dir."/".$filename, 0777)

da jeg havde hjemmesiden på min eget computer som jeg brugte som webserver fungerer det fint, det er efter at den ligger på en anden webserver det ikke virker. det er noget med brugerne tror jeg.

jeg var herinde og læse lidt om det, nede på siden er der folk der har skrevet, der står også noget om problemet, ved ikke om det kan hjælpe til at forstå mit problem og eventult en løsning

http://dk2.php.net/manual/da/function.unlink.php
Avatar billede intenz Novice
08. februar 2007 - 16:35 #3
Har du prøvet med den komplette sti til siden?
Den hedder typisk /home/www/dit_brugernavn/ eller noget i den stil. Du kan nok finde den enten i din velkomstmail fra webhotellet eller på udbyderens hjemmeside.
Avatar billede madiedk Nybegynder
08. februar 2007 - 17:15 #4
jep, virker stadig ikke. det er noget med hvem der ejer filen tror jeg. altså det med at der står apache som "user" når den bliver uploadet gennem hjemmesiden og "madiedk" når jeg selv gør det via webhotellet
Avatar billede shubijam Nybegynder
11. juli 2007 - 09:52 #5
Hej - jeg sidder med samme problem. Dette indlæg er lidt gammelt, men fandt I nogensinde en løsning?
Avatar billede coderdk Praktikant
11. juli 2007 - 10:20 #6
madiedk, Du skal i øvrigt bruge move_uploaded_file i.e.:

copy($photos_uploaded['tmp_name'][$counter], $images_dir."/".$filename);

skal være:

move_uploaded_file($photos_uploaded['tmp_name'][$counter], $images_dir."/".$filename);

Og sørg for at $images_dir ikke er tom ;)
Avatar billede madiedk Nybegynder
03. september 2007 - 21:13 #7
jeg har droppet det, fik det aldrig til at virke.
Avatar billede madiedk Nybegynder
03. september 2007 - 21:13 #8
intet svar. men tak for hjælpen