Avatar billede whoot Nybegynder
06. februar 2007 - 22:42 Der er 15 kommentarer

USB-drive i stykker, kan det repareres?

Hej eksperter :)

Jeg sidder med et usb-stik med sourcekoden til et program, som jeg er ved at sælge.
Proglemet her er bare at jeg har haft stikket hængende i min computer, og stikket hænger i mine nøgler.
Vægten af mine nøgler har derfor gjort at stikket er blevet skævt. Jeg har herefter åbnet stikket (fjernet plastikken der beskytter det) og ser nu at nogle 'metal ting' der sidder fra usb-drivet's stik til computeren, simpelthen er knækket.

Her er mit spørgsmål så - Er det muligt at finde nogle der kan få mine date ud af usb-drivet ?
Den sorte plade, som egentlig er hukommelses delen er stadig hel.

Mange tak :)

forresten 200 points, da dette er noget der er MEGET vigtigt for mig!
Avatar billede screem_brille Novice
06. februar 2007 - 22:49 #1
kan du tage et billede af det ? men umiddelbart lyder det da til der er håb.
Avatar billede whoot Nybegynder
06. februar 2007 - 23:07 #2
lyder godt :)

http://img02.picoodle.com/img/img02/7/2/6/f_IMG0435m_6ef2307.jpg

http://img02.picoodle.com/img/img02/7/2/6/f_IMG0436m_129b9c9.jpg

Her er nogle billeder af det. Det er _meget_ utydeligt, men her har jeg prøvet at sætte en ring om det.

http://img02.picoodle.com/img/img02/7/2/6/f_fIMG0435m6em_c6ae9b8.jpg

For mig at se, ser det ud som om det er stikket der skal ind i computeren, der har mistet forbindelsen med resten af drivet..
Avatar billede screem_brille Novice
06. februar 2007 - 23:16 #3
meget utydeligt er vist ikke ordet *G* men ja det er jeg 99% sikker på kan laves.
Avatar billede speje Nybegynder
06. februar 2007 - 23:20 #4
med lidt tape og et par tynde kobberledere fra en afiosleret ledning (og noget tålmodighed) burde det være muligt. En loddekolbe skal man nok være forsigtig med ;)
Avatar billede screem_brille Novice
06. februar 2007 - 23:24 #5
ikke hvis man ved man man laver, så er ovenstående ikke svært ;) (når man er vant til at lodde ting mindre end et knappenåls hoved, uden lup, så er ovenstående ikke så svært ;))
Avatar billede speje Nybegynder
06. februar 2007 - 23:27 #6
næeh men det er det jo nok de færeste der er ;)  - og hvis folk endelig har en loddekolbe er det jo gerne en af dem med en "spids" som en skruetrækker ;)
Avatar billede whoot Nybegynder
06. februar 2007 - 23:27 #7
er det noget i drenge lige kommer og fixer hurtigt? ;) hehe..

Ved i hvor jeg kan få det gjort?
Avatar billede screem_brille Novice
06. februar 2007 - 23:28 #8
hvor i landet er den ?
Avatar billede whoot Nybegynder
06. februar 2007 - 23:30 #9
den er i københavn :) nærmere - vanløse
Avatar billede compilos Nybegynder
06. februar 2007 - 23:34 #10
Har haft samme problem, - én tur med loddekolben hjalp.
Ser ingen problemer med det  !
Avatar billede speje Nybegynder
06. februar 2007 - 23:47 #11
bor meget langt væk, så det bliver ikke mig. Hvis der ikke er nogen herinde der melder sig, kan du da prøve en radio/tv reperatør el. lign. burde kunne gøre det hurtigt, måske din lokale radio/tv forhandler?

hvis man kan lodde er det ingen problem, men eftersom spørgsmålet er oprettet er det nok ikke urealistisk at antage at whoot ikke kan lodde...
Avatar billede screem_brille Novice
06. februar 2007 - 23:49 #12
kommer da på de kanter af og til, men hvornår jeg kommer næste gang ved jeg ikke.
Avatar billede t-bee Novice
07. februar 2007 - 08:28 #13
Hvis du har mulighed for at kigge forbi Østerbro kan jeg tage et kig på den.
t_biering@hotmail.com
Avatar billede whoot Nybegynder
07. februar 2007 - 09:16 #14
Det lyder fanme dejligt drenge!

Jeg kunne godt finde på at komme ud og besøge dig, t-bee :)

Jeg må lige se hvornår jeg er der omkring, så skriver jeg en gang til dig :)

Er sgu glad for at i gider tage mit problem så seriøst :D

Mange tak
Avatar billede t-bee Novice
06. april 2009 - 12:02 #15
Fik du styr på det?