Avatar billede arabica Nybegynder
05. februar 2007 - 18:00 Der er 2 kommentarer

Netværks scanner?

Hej

Ved nogen om, at man kan få en scanner (som er til at betale for private) som kan tilsluttes et netværk?

Eller alternativt en adapter a la en printserver e.l., som måske kan tilsluttes en scanner?

På forhånd tak for hjælpen.
Avatar billede bufferzone Praktikant
05. februar 2007 - 19:27 #1
Uden at være 100 % sikker, så vil jeg mene at du kan tilslutte enhver scannet til dit netværk via en printserver. En printserver er en lille boks der virker som et netkort til printere/scannere og så er det bare at køre. Jeg vil ikke forvnete det store problemer, men prøv for en sikkerhedsskyld at spørge forhandleren, de har sikkert erfaringer med den slags
Avatar billede ole_madsen Ekspert
05. februar 2007 - 22:53 #2
Jeg kan ikke afvise at ovenstående vil virke med enkelte scannere - men jeg kan egentlig ikke se hvordan.

En printserver ville give scanneren en IP adresse i stedet for en fysisk port, så først og fremmest må det kræve at scannersoftwaren kan læse fra en IP-port. Det kan det medfølgende software næppe...

Jeg kender egentlig ikke så mange lavprisscannere, der kan sluttes til netværk - med mindre vi kommer over og snakke multimaskiner. En stor del Multifunktions maskiner (printer, scanner, fax) kan nemlig sættes på netværk. En del af disse kan herefter KUN printe, men en hel del kan også scanne.

Jeg kender desværre ikke rigtig de multifunktionsmaskiner der er på markedet i dag - men flertallet af de HP OfficeJet maskiner der var på markedet for 2 års tid siden kunne...