Avatar billede carsten_mc Nybegynder
04. februar 2007 - 20:49 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Upload af filer til hjemmeside

Hey...

Jeg er ved at lave en klasse hjemmeside, og der skal vi kunne dele opgaver.

Det vil sige at der skal være en filupload...

Når en person har uploaded en fil, skal man kunne se den på liste, som ligger på en anden side...

Ved bare ikke helt hvordan det skal laves...

Håber at der er nogen der kan hjælpe mig...
Avatar billede Slettet bruger
04. februar 2007 - 21:03 #1
Tjae... Den nemmeste måde ville være at uploade alle filer til samme mappe - og så bare lave en asp-fil som viser hele denne mappes indhold. Og så sådan at hver fil der er et link...

- Men hvilken upload-komponent skal der bruges?

\Dan
Avatar billede carsten_mc Nybegynder
04. februar 2007 - 21:06 #2
Det er det hele jeg ikke har en anelse om hvordan skal laves. Både upload scriptet og det til at vise filerne
Avatar billede kalckar Nybegynder
04. februar 2007 - 21:38 #3
Hvor ligger hjemmesiden? Hvilken udbyder, angiv evt. domæne? Dette er afgørende for hvordan script skal udformes eftersom forskellige udbydere anvender forskellige komponenter til at uploade.

Hvilken type filer skal uploades?
Avatar billede carsten_mc Nybegynder
04. februar 2007 - 21:40 #4
Vi har web10 som udbyder og det er word, excell, mathcad, powerpoint osv. Men også billeder, da vi skiftes til at skanne opgaverne ind...
Avatar billede Slettet bruger
04. februar 2007 - 22:02 #5
OK!

Men du skal have 2 asp-filer på dit websted.
- 1 som hedder "default.asp" - som viser de filer som allerede er der og hvor formularen til upload også er.
- 1 som hedder "upload.asp" - som udfører selve upload'en.
DISSE TO FILER SKAL LIGGE I SAMME MAPPE!
Så skal du også lave en mappe på serveren som hedder "files"

"default.asp" ser sådan her ud:
<html>
<head>
<title>Filer</title>
</head>
<body>
<form method="post" action="upload.asp" enctype="multipart/form-data">
Fil: <input type="file" name="file1" size="50"><input type="submit" value="Upload nu!" name="knap">
</form>
<br>
<%
set fs=Server.CreateObject("Scripting.FileSystemObject")
set f=fs.GetFolder(server.mappath("files"))
for each file in f.files
filename = file.name
%>
<a href="files/<%=filename%>">
<%=filename%><br>
</a>
<%
next
set f=nothing
set fs=nothing
%>
</body>
</html>

"upload.asp" ser sådan her ud:
<%
Set mySmartUpload = Server.CreateObject("aspSmartUpload.SmartUpload")
mySmartUpload.Upload
intCount = mySmartUpload.Save("/files")
set mySmartUpload=nothing
response.redirect "default.asp"
%>

\Dan
Avatar billede jackpotfinn Nybegynder
26. februar 2007 - 00:39 #6
Tillader mig at skrive vidre i denne tråd.

Jeg har one.com (b-one.dk) som udbyder og får heletiden en fejl i /ny/default.asp, line 2, column 1

Hvilke mapper skal de 2 filer lægges i og hvor skal jeg lægge mappen "files" henne og er der nogle steder der skal ændres i teksten i de 2 filer ??

p.t. ligger de 2 filer i mappen /ny og mappen "files" i roden

siden befinder sig på denne adresse http://www.ksmultiservice.dk/ny/

Håber at nogen kan hjælpe
Avatar billede Slettet bruger
26. februar 2007 - 00:57 #7
Hej jackpotfinn

- Det er som sådan helt fint at du har en mappe som hedder "ny" i din rod... Så skal du bare have mappen "files" til at ligge i mappen "ny" og ikke bagved som jeg forstår det er nu...

- men det er sådan scriptet er bygget op her... det kan selvfølgelig sagtens lade sig gøre at lave det om...

\Dan
Avatar billede jackpotfinn Nybegynder
26. februar 2007 - 09:13 #8
Hej Dan

Har flyttet mappen "files" til mappen "ny" men uden resultat, har stadig samme fejl. .

/JackpotFinn
Avatar billede alien84 Nybegynder
28. februar 2007 - 15:13 #9
Hej

Jeg har også forsøgt mig med overstående, men jeg får en fejl når jeg forsøger at uploade..
-Er der evt. noget med skrive rettigheder or so som skal defineres i koden?

/JonZ
Avatar billede alien84 Nybegynder
28. februar 2007 - 15:17 #10
...

Evt. prøv på www.alienweb.dk

/JonZ
Avatar billede jackpotfinn Nybegynder
28. februar 2007 - 23:13 #11
Hvis du har one.com har jeg fået følgendene fra supporten :

Hej,

Standard Upload funktion kan ikke benyttes,
du skal bruge Chiliupload i stedet for.

Sådan kan du anvende Chilli Upload:

<%
'Lav serverobjektet
Set mitUpload = Server.CreateObject("Chili.Upload.1")

' Vælg om man kan overskrive filer der allerede
findes på serveren
' Du kan vælge enten true eller false
mitUpload.AllowOverwrite = true

' hent en oplysning fra et form-felt til
variablen nytNavn
nytNavn = mitUpload.FormData("navn")

' METODE 1
' Gem streng i variablen gemFil:
' Når sourceFileName er sat til false returneres
kun filnavnet
' Sættes værdien til true (default) returneres
både sti og filnavn
gemFil = "grafik/"&mitUpload.SourceFileName(false)

' METODE 2
' Gem streng med nyt navn i variablen gemFil:
' sourceFileExtension returnere filens type
ex. .jpg, .gif osv.
gemFil = "grafik/"&nytNavn&"."&mitUpload.SourceFileExt
ension

' Gem filen på webserveren.
' I dette tilfælde er strengen indeholdt
i variablen gemFil
mitUpload.SaveToFile(Server.mapPath(gemFil))
%>

Med venlig hilsen / Best Regards

SUPPORTEN
----------------------------------
One.com

Web-site: http://www.one.com
---------------------------------

En anden ting, hvordan har du fået din side så "ren" ??

Hvis du går ind på min side www.ksmultiservice.dk/ny kan du se en masse ekstra skrift udover de felter som skal bruges.....
Avatar billede Slettet bruger
01. marts 2007 - 20:44 #12
Hej Venner!

- som I kan se tidligere i denne tråd så er dette her script lavet til aspSmartUpload og det er jo klart at koden til upload'en vil være anderledes hvis det er en anden komponent der skal bruges.

Hvad det med den mappe angår som hedder "ny" så har I her en default-side som også skal hedde "default.asp" men som selv opretter mappen "ny" hvis den ikke er der i forvejen. Og hvis dette også fejler er det formentlig fordi der ikke er rettigheder til sådan noget her.

<html>
<head>
<title>Filer</title>
</head>
<body>
<form method="post" action="upload.asp" enctype="multipart/form-data">
Fil: <input type="file" name="file1" size="50"><input type="submit" value="Upload nu!" name="knap">
</form>
<br>
<%
set fs=Server.CreateObject("Scripting.FileSystemObject")
if fs.FolderExists(server.mappath("files"))=False then
set f=fs.CreateFolder(server.mappath("files"))
set f=nothing
end if
set f=fs.GetFolder(server.mappath("files"))
for each file in f.files
filename = file.name
%>
<a href="files/<%=filename%>">
<%=filename%><br>
</a>
<%
next
set f=nothing
set fs=nothing
%>
</body>
</html>

\Dan
Avatar billede carsten_mc Nybegynder
10. marts 2007 - 14:10 #13
lukket