Avatar billede zyber-boy Nybegynder
24. november 1999 - 14:45 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

Søgemaskine

Er der nogen der kan bikse en ordentlig søgemaskine sammen til mig?

(Ala den på netcoders.dk)
Avatar billede tn8or Nybegynder
24. november 1999 - 15:03 #1
Hmm, bikse en søgemaskine sammen for points har jeg ikke den store lyst til, men har du kigget på UdmSearch(http://mysearch.udm.net/)?
Den lagrer søgeord osv. i en MySQL, og der følger både PHP, Perl og C-frontends med til den (så vidt jeg husker).
Jeg bruger den selv på http://the-coffeeshop.dk/search/search.php3 , hvor den fungerer upåklageligt. Giv den en dansk ordbog, så kan den også søge på andre bøjningsformer af ord osv. osv. ...
Avatar billede thkrath Nybegynder
24. november 1999 - 15:53 #2
Her er en kopi af MBN.dk's søgefunktion...
Den fungerer fint på UNIX, men jeg kan ikke få den til at virke på Windows98!

Det er ikke testet:

<form action=" <? print basename($PHP_SELF) ?>">
Søg efter <input name="find" size="30" value="<? print $find ?>"> <input type="submit" value="  Søg!  ">
<p></form>

<?
function find($str) {
    $result =  `grep -l -i "$str" \`find /URI/Til/mappen/der/skal/søges/i/\``;
    $result = ereg_replace( "/URI/Til/mappen/der/skal/søges/i",  "", $result);
    $split = split( "\n", $result);
    for($i=0; $i<count($split); $i++) {
        if ((eregi( ".html|.php(3)?$", $split[$i])) && !eregi( "login", $split[$i]) && ($split[$i] !=  "")) {
            $parsed .=  "<a href=\"http://".$GLOBALS[HTTP_HOST].$split[$i]. "\">http://".$GLOBALS[HTTP_HOST].$split[$i]. "</a><br>\n";
            $number++;
        }
    if (!$number) $number =  "Ingen";
//    if ($number !=  "Ingen")    $top      =  "<form action=\"source.php\">\n";
                                $middle    =  "<p><strong>".$number. " søgeresultater</strong><br>".$parsed;
//    if ($number !=  "Ingen")    $bottom    =  "<select name=\"type\"><option value=\"pretty\">pretty</option><option value=\"plain\">plain</option></select><input type=\"submit\" value=\" vis kilden \" class=\"button\"></form>\n";

    $return = $top.$middle.$bottom;

    return $return;
}
?>

<?
if ($find) print  "<ul>".find($find). "</ul>";
?>

Husk at rette i URL'erne...

Jeg hjælper gerne hvis der skal rettes lidt :-)
Avatar billede razor Nybegynder
24. november 1999 - 16:26 #3
det kræver jo bare at webserveren ikke kører php i safe mode...
Avatar billede zyber-boy Nybegynder
24. november 1999 - 18:19 #4
Razor kan du ikke lave en som kan køre på Wiktor?
Avatar billede zyber-boy Nybegynder
24. november 1999 - 18:19 #5
Jeg har forresten ikke fået SQL adgang på min konto, så kan man lave det på anden måde?
Avatar billede razor Nybegynder
24. november 1999 - 19:55 #6
nej...  det ville tage lang tid, og spilde for mange resourcer på serveren...
Avatar billede thkrath Nybegynder
24. november 1999 - 21:22 #7
razor --> PHP kører i Safe Mode - hvad mener du?
Avatar billede razor Nybegynder
24. november 1999 - 21:43 #8
så kan du ikke bruge scriptet...
Avatar billede thkrath Nybegynder
24. november 1999 - 22:06 #9
jaja, den er jeg med på :-)

- men hvordan slår man "Safe Mode" fra, så jeg kan køre det på mit eget maskineri?

/ http://krath.pcmagasinet.dk
Avatar billede razor Nybegynder
24. november 1999 - 22:29 #10
hmm.. det er kun serveradministratoren der kan det!
Avatar billede zyber-boy Nybegynder
25. november 1999 - 10:42 #11
Jamen, hvis det ikke er muligt, så må jeg vel trække spørgsmålet tilbage...

Hvad synes i???
Avatar billede tn8or Nybegynder
25. november 1999 - 11:25 #12
Jeg mener, at jeg på et tidspunkt så en gratis søgemaskine (Du tilmeldte din side, fik lidt HTML til en form, og så sørgede de ellers for at indeksere dine sider). Jeg har desværre glemt navnet, men prøv at kigge dig lidt omkring :)
Avatar billede razor Nybegynder
25. november 1999 - 11:27 #13
Avatar billede razor Nybegynder
25. november 1999 - 11:31 #14
thkrath >> den fra mbn virker kun på unix fordi den laver en 'grep'-kommando, som kun findes på unix-platforme..
Avatar billede tn8or Nybegynder
25. november 1999 - 11:37 #15
Razor> Ja, det var vist dem, jeg mente (De var ikke så interessante for mig - Har en lille GB HTML at indexere ;)
-Og lige en sidebemærkning, du kan da godt få grep til at funke på en Windows - Se på cygwin ...
Avatar billede razor Nybegynder
27. november 1999 - 16:29 #16
Avatar billede thkrath Nybegynder
27. november 1999 - 17:44 #17
razor >> Jeg fik bare den opfattelse at det var en sikkerhedsDel i PHP som man kunne slå fra etc...
Men ok...