Avatar billede ping Nybegynder
01. februar 1999 - 00:00 Der er 40 kommentarer og
1 løsning

SMS

Er der nogen der ved, om man kan download et ASP-script til afsendelse af SMS-beskeder?

F.eks. som det foregår på http://sms.idg.dk/

Er det svært at lave selv? Jeg har bogen "ASP for dummies" - men kender du en mere uddybende ikke alt for langhåret ASP-bog?

ping
Avatar billede romme Nybegynder
01. februar 1999 - 17:05 #1
Jeg tror ikke du kan få fat i et færdigt ASP-script.
Men det bør heller ikke være så svært, hvis du ved hvilke tlf. der høre til hvilke udbydere, så er det bare om
Avatar billede romme Nybegynder
01. februar 1999 - 17:16 #2
UPS ... kom til at trykke 'Udfør' lidt for hurtigt :-))

Nå, men som sagt...

Jeg tror ikke du kan få fat i et færdigt ASP-script.
Men det bør heller ikke være så svært :-)
Hvis du ved hvilke tlf. nr. der høre til hvilke udbydere, så er det bare om at lave en if sætning.
Altså If tlf. nr. starter med xxxxx then send mail til ....
Men du skal finde ud af hvordan du kan sende en mail fra dit ASP script (hvilket komponent), det kan din webhotel udbyder svare på.

Ang. en ASP bog, så kan jeg anbefale 'Teach Yourself Active Server Pages - in 14 days'. Det er en god bog.

Håber du kan bruger svaret til noget :-)

Mvh
Allan Romme
Avatar billede thomas Nybegynder
02. februar 1999 - 10:06 #3
hvis du skal sende sms beskeder til en teledanmark abonnent, skal du bare maile til tlfnummer@sms.tdm.dk (f.eks 12345678@sms.tdm.dk), og det er nemt via asp, forudsat at du har en mail komponent du kan bruge, som romme så korrekt skriver!

alle mobilselskaberne har denne service, jeg kan bare ikke huske url på andre. Det der er svært det er at finde ud af hvilke tlf numre der hører til hvilke mobilselskaber... 20xxxxxx mener jeg er tdm, 40xxxxxx er vist sonofon  ... eller hvad????
Avatar billede romme Nybegynder
02. februar 1999 - 17:04 #4
Det er jo nok det der er det sværeste :-)
Måske du kan finde noget på deres hjemmesider.
http://www.sonofon.dk
http://www.telia.dk
http://www.mobilix.dk
http://www.teledanmark.dk
Avatar billede thomas Nybegynder
02. februar 1999 - 18:01 #5
eller vi kan hacke deres systemer ;-)
Avatar billede nfl Nybegynder
08. februar 1999 - 11:21 #6
Det er ikke helt rigtigt at tdm har 40* og sonofon har 20* jeg har sono og mit nummer starter med 20.

Her er sonofon's sms: tlfnummer@note.sonofon.dk

Hvis i finder ud af Telia's og Mobelix'es sms numre, så please post them

Nikolaj
Avatar billede nfl Nybegynder
08. februar 1999 - 11:22 #7
UPS jeg kom vidst til at bytte om på TDM numre og Sono numre!
Avatar billede raggy Nybegynder
08. februar 1999 - 12:54 #8
Telia har 28*
Avatar billede nfl Nybegynder
08. februar 1999 - 12:58 #9
Hmf. ja det er jeg nu ligeglad med, jeg mente hvordan mail'er man til en telia og mobelix tlf. ?
Avatar billede nicholas Nybegynder
13. februar 1999 - 11:27 #10
I øjeblikket kan man ikke maile til en Telia telefon, kommer snart.

Hvis man vil maile til mobilix tlf. er det såre simpelt. www.mobilix.dk under menuen "kundeservice".
Avatar billede secret Nybegynder
27. februar 1999 - 15:43 #11
jamen - man ka´ jo bare bruge følgende kode til at finde udbyderen ;-))

if ($nummer < 20599999) { $nummer = "$nummer\@sms.tdm.dk"; }
elsif ($nummer < 20999999) { $nummer = "$nummer\@note.sonofon.dk"; }
elsif ($nummer < 21999999) { $nummer = "$nummer\@sms.tdm.dk"; }
elsif ($nummer < 22999999) { $nummer = "$nummer\@note.sonofon.dk"; }
elsif ($nummer < 23999999) { $nummer = "$nummer\@sms.tdm.dk"; }
elsif ($nummer < 26999999) { $nummer = "$nummer\@sms.mobilix.dk"; }
elsif ($nummer < 28999999) { $nummer = "$nummer\@gsm1800.telia.dk"; }
elsif ($nummer < 30749999) { $nummer = "$nummer\@sms.tdm.dk"; }
elsif ($nummer < 30919999) { $nummer = "$nummer\@sms.tdm.dk"; }
elsif ($nummer < 30999999) { $nummer = "$nummer\@sms.tdm.dk"; }
elsif ($nummer < 36899999) { $nummer = "$nummer\@sms.tdm.dk"; }
elsif ($nummer < 37999999) { $nummer = "$nummer\@sms.tdm.dk"; }
elsif ($nummer < 39999999) { $nummer = "$nummer\@sms.tdm.dk"; }
elsif ($nummer < 40499999) { $nummer = "$nummer\@sms.tdm.dk"; }
elsif ($nummer < 40999999) { $nummer = "$nummer\@note.sonofon.dk"; }
elsif ($nummer < 46799999) { $nummer = "$nummer\@sms.tdm.dk"; }
elsif ($nummer < 49799999) { $nummer = "$nummer\@sms.tdm.dk"; }
elsif ($nummer < 50299999) { $nummer = "$nummer\@sms.tdm.dk"; }
elsif ($nummer < 66899999) { $nummer = "$nummer\@sms.tdm.dk"; }
else { print "ok"; }

NB - det er godt nok Perl-kode ... meeeen det ka´ bruges!

mvh

anders
www.jdsoft.dk
Avatar billede secret Nybegynder
27. februar 1999 - 17:19 #12
Her er ASP-sourcen til SMS:

if nummer < "20599999" then
anders = nummer & "@sms.tdm.dk"
else if nummer < "20999999" then
anders = nummer & "@note.sonofon.dk"
else if nummer < "21999999" then
anders = nummer & "@sms.tdm.dk"
else if nummer < "22999999" then
anders = nummer & "@note.sonofon.dk"
else if nummer < "23999999" then
anders = nummer & "@sms.tdm.dk"
else if nummer < "26999999" then
anders = nummer & "@sms.mobilix.dk"
else if nummer < "28999999" then
anders = nummer & "@gsm1800.telia.dk"
else if nummer < "30749999" then
anders = nummer & "@sms.tdm.dk"
else if nummer < "30919999" then
anders = nummer & "@sms.tdm.dk"
else if nummer < "30999999" then
anders = nummer & "@sms.tdm.dk"
else if nummer < "36899999" then
anders = nummer & "@sms.tdm.dk"
else if nummer < "37999999" then
anders = nummer & "@sms.tdm.dk"
else if nummer < "39999999" then
anders = nummer & "@sms.tdm.dk"
else if nummer < "40499999" then
anders = nummer & "@sms.tdm.dk"
else if nummer < "40999999" then
anders = nummer & "@note.sonofon.dk"
else if nummer < "46799999" then
anders = nummer & "@sms.tdm.dk"
else if nummer < "49799999" then
anders = nummer & "@sms.tdm.dk"
else if nummer < "50299999" then
anders = nummer & "@sms.tdm.dk"
else if nummer < "66899999" then
anders = nummer & "@sms.tdm.dk"

... den virker - du kan selv prøve den på: www.jdsoft.dk/mobil2.shtm

mvh

anders
www.jdsoft
Avatar billede kwokleunyau Nybegynder
04. marts 1999 - 14:24 #13
Må jeg lige komme med en bemærkning!
Det bliver UMULIGT for jer at gøre sådan!

Til sommer, vil det være muligt at flytte sit allerede eksisterende nummer. Dvs. hvis jeg bruger Telia og jeg har fået tildelt nummeret 28289938, og jeg så beslutter mig for at skifte til Tele Danmark, vil jeg kunne beholde mit nummer!

Konklusion - det vil blive så godt som umuligt, da folk vil skifte frem og tilbage.

mvh,
Christian CKLY

p.s. jeg snakkede nemlig med en fra tele dk - og hun fortalte mig det.

http://www.cinnamon.dk/free
Avatar billede secret Nybegynder
07. marts 1999 - 14:45 #14
jamen, hvordan pokker kan det så la´ sig gøre??!!!! sms.idg´s system er basserede på ovenstående eksempel!!!
Avatar billede tanis Nybegynder
17. marts 1999 - 09:50 #15
Brug CDONTS til at sende Mailen med, hvis den altså er installeret på serveren.
Avatar billede kurt-kewl Nybegynder
17. marts 1999 - 15:47 #16
Avatar billede Slettet bruger
29. marts 1999 - 13:01 #17
Prøv evt. denne side, jeg kan dog ikke få den til at sende, men han siger også han har lidt problemer med sine perl scripts, men hvis du selv har lidt forstand på det, kan du jo selv lave videre på den. På følgende side er der et eksempel på hvordan man har brugt JavaScript istedet for ASP:
http://www.h-web.dk/hjorth/sms.htm

- håber du evt. kan bruge det til noget
Avatar billede Slettet bruger
30. marts 1999 - 15:36 #18
nu har jeg selv prøvet at lave kopiere java scriptet, og få lavet det om så det passede med get2net's formmail script, men det virker ikke som om den sender noget dertil... men jeg vil nok sidde og lege lidt med det de næste par dage...
Avatar billede Dan Nim Seniormester
08. maj 1999 - 20:35 #19
Kan vi ikke lige få lukkede dette spørgesmål ?.

Det er træls at have en masse sprøgesmål som ER besvaret men bare ikke godtaget :o(
Avatar billede speedy Nybegynder
03. november 1999 - 11:43 #20
Så vidt jeg ved kan man sende SMS gennem mobilixes server, som jeg ikke kan huske adresse på ;-)
Avatar billede retep Nybegynder
22. januar 2000 - 17:07 #21
Speedy>> <nummer>@sms.mobilix.dk

Til Alle>> Når der ikke tages højde for mobilix i de ovenstående algoritmer, så vil der da være en masse beskeder, der ikke kommer frem...?!
Avatar billede retep Nybegynder
22. januar 2000 - 17:12 #22
Upppps... Sorry :-) Der bliver taget højde for mobilix... Havde jeg ikke set.
Avatar billede retep Nybegynder
25. januar 2000 - 16:25 #23
MEN!!! Den holder ikke! Mobilix står i ovenstående til at have numre fra 24...27 men de har da kun alle 26 numre!
Avatar billede silverwolf Nybegynder
25. maj 2000 - 12:15 #24
Tak for de smukke ASP koder. Selvom jeg blev nød til at skrive det om til Visual Basic kode :-) ( Tog mig lidt tid ).. Men nu fungere det også TOTALT godt... Den er hurtigere end www.besked.dk!!!!!! Det er læggert!
Avatar billede rji@rji.dk Nybegynder
27. juni 2000 - 11:08 #25
Telia = xxxxxxxx@sms.telia.dk
Mobilix = xxxxxxxx@sms.mobilix.dk
TDM = xxxxxxxx@sms.tdm.dk
Sonofon= xxxxxxxx@note.sonofon.dk
Avatar billede keysersoze Guru
22. juli 2000 - 13:16 #26
hvis det er, så kan jeg godt sende dig noget...

jeg selv bruger asp+cgi - men man kan godt nøjes med asp...

bare sig til hvis jeg skal sende noget til dig...

Kan evt kontaktes på ICQ: 32036024
Avatar billede 8800 Nybegynder
06. august 2000 - 17:41 #27
jeg har 2 i asp, hvis du er intereseret så skriv til
Bjorn.B@mail1.stofanet.dk
Avatar billede keysersoze Guru
06. august 2000 - 18:54 #28
8800 >> du er ekstremt tæt på at blive blacklistet af mig? hvorfor forsøge at tjene point på noget jeg har lavet til dig??? igen...

som du kan se, så deltager jeg allerede i spørgsmålet, og det er da dumt at forsøge dette, når nu du ved, du ikke kan lave det selv, men bare sender noget fra andre videre...

...
Avatar billede 8800 Nybegynder
06. august 2000 - 19:03 #29
det er ikke nogle af dem som du har lavet, men nogle noglwe af mine venner har lavet!
Avatar billede keysersoze Guru
06. august 2000 - 19:17 #30
det er meget sjovt...

1. jeg har sendt to sms-afsendere til dig - og du vil nu af med to...

2. du vil også af med en sms-afsender i html+cgi - og jeg har sendt en til dig i html+cgi...

og alligevel kender du ikke til det jeg har sendt til dig siden du spørger om hvordan det virker m.m.
Avatar billede 8800 Nybegynder
06. august 2000 - 19:23 #31
hmm... jeg vil ikke sende dine videre da jeg ikke kan finde ud af at bruge nogle af dem!! hvis jeg kunne ville jeg MEGET MÅSKE!! nå men skriv lige, hvor jeg kan rette det i cgi filen, så bliver jeg glad!!
Avatar billede keysersoze Guru
06. august 2000 - 19:54 #32
åben den i eks. Notebook - find det sted, hvor der står \"cgi@soze.dk\" - det skal ændres til en anden e-mail adresse...
Avatar billede keysersoze Guru
06. august 2000 - 19:55 #33
og jeg spurgte dig også om hvorvidt jeg skulle fortsætte med det asp til dig, eller du ville nøjes med html...
Avatar billede 8800 Nybegynder
06. august 2000 - 20:19 #34
jeg vil helst kun have html, men hvis det ikke er muligt så brug asp!!
Avatar billede keysersoze Guru
06. august 2000 - 21:27 #35
i et skriver du at du vil have asp - et andet der vil du helst kun have html - kan du bestemme dig?
Avatar billede phylox2 Nybegynder
26. september 2000 - 22:47 #36
Ping - Vil du godt få afsluttet dette spørgsmål?
Avatar billede Slettet bruger
14. marts 2001 - 10:47 #37
Du kan downloade script til det påp mange asp sider, jeg mener at netcoders eller activeserverpages.dk har et.
Avatar billede xzxzx Nybegynder
19. juni 2001 - 23:35 #38
ER DET LUKKE TID ;-)!

Mvh - Casper S
www.enter-s.dk
Avatar billede burningice Nybegynder
28. oktober 2002 - 13:23 #39
Luk
Avatar billede mathiasrav Nybegynder
12. november 2003 - 20:58 #40
Whoa... Et flere år gammelt spørgsmål er nu det ældste ubesvaret i denne kategori, tag nu bare at luk det, ikke?
Avatar billede lakridsen Nybegynder
27. maj 2008 - 18:07 #41
WOW ET GAMMELT SPØRGSMÅL!?