Avatar billede compater Nybegynder
31. januar 2007 - 21:33 Der er 5 kommentarer

Mysql og dreamweaver

Hejsa, jeg sidder og arbejder lidt med cms i dreamweaver og anvender mysql som database. Jeg har link som jeg får en fejlmeddelse på, men kan ikke se hvad fejlen er:

fejlmeddelse:

You have an error in your SQL syntax. Check the manual that corresponds to your MySQL server version for the right syntax to use near '' at line 1

og linket jeg har brugt: index.php?id=<?php echo $row_rsSubmenu['id'];  ?>&mainid=<?php echo $row_rsSubmenu['mainid']; ?>

Derudover har jeg følgende kode  på linjerne 1 - 29:

<?php require_once('Connections/cms.php'); ?>
<?php
$colname_rsSideindhold = "-1";
if (isset($_GET['id'])) {
  $colname_rsSideindhold = (get_magic_quotes_gpc()) ? $_GET['id'] : addslashes($_GET['id']);
}
mysql_select_db($database_cms, $cms);
$query_rsSideindhold = sprintf("SELECT * FROM sideindhold WHERE id = %s", $colname_rsSideindhold);
$rsSideindhold = mysql_query($query_rsSideindhold, $cms) or die(mysql_error());
$row_rsSideindhold = mysql_fetch_assoc($rsSideindhold);
$totalRows_rsSideindhold = mysql_num_rows($rsSideindhold);

$colname_rsSubmenu = "1";
if (isset($_GET['mainid'])) {
  $colname_rsSubmenu = (get_magic_quotes_gpc()) ? $_GET['mainid'] : addslashes($_GET['mainid']);
}
mysql_select_db($database_cms, $cms);
$query_rsSubmenu = sprintf("SELECT * FROM sideindhold WHERE mainid = %s", $colname_rsSubmenu);
$rsSubmenu = mysql_query($query_rsSubmenu, $cms) or die(mysql_error());
$row_rsSubmenu = mysql_fetch_assoc($rsSubmenu);
$totalRows_rsSubmenu = mysql_num_rows($rsSubmenu);
?><!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.0 Transitional//EN" "http://www.w3.org/TR/xhtml1/DTD/xhtml1-transitional.dtd">
<html xmlns="http://www.w3.org/1999/xhtml">
<head>
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=iso-8859-1" />
<title>Rexden1.dk</title>
<link href="CSS/styles.css" rel="stylesheet" type="text/css" />
</head>

Er der nogen som måske kan gennemskue hvad problemet er ?
Avatar billede mcgoat Nybegynder
31. januar 2007 - 21:42 #1
det kunne ikke være inde i cms.php af fejlen var? siden den siger linie 1?

hvordan ser den ud?
Avatar billede compater Nybegynder
31. januar 2007 - 21:46 #2
Hmm, hvad skal jeg lede efter. Er det inde i min database ?
Avatar billede mcgoat Nybegynder
31. januar 2007 - 21:52 #3
<?php require_once('Connections/cms.php'); ?>

Det er jo linie 1, så undrede mig bare over hvordan den ser ud den fil.
Avatar billede compater Nybegynder
31. januar 2007 - 21:58 #4
Indholdet fra filen skulle være det her:

<?php
# FileName="Connection_php_mysql.htm"
# Type="MYSQL"
# HTTP="true"
$hostname_cms = "localhost";
$database_cms = "cms";
$username_cms = "root";
$password_cms = "spanking";
$cms = mysql_pconnect($hostname_cms, $username_cms, $password_cms) or trigger_error(mysql_error(),E_USER_ERROR);
?>
Avatar billede compater Nybegynder
31. januar 2007 - 22:01 #5
hmm. okay, har lige fundet problemet selv.

# FileName="Connection_php_mysql.htm"

Htm --> skulle rettes til html ???

Hvorfor ved jeg ik ?, men nu virker det ihvertfald