Avatar billede tjgrindsted Nybegynder
30. januar 2007 - 15:42 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

vis billede i div eller contentplaceholder

Hej

Jeg har et lille script som viser billederne i en mappe i 45x45 str.
Jeg vil gerne kunne klikke på et billede og så vises billedet i en div eller en td i 200x300px kan nogle hjælpe eller skrive et link til noget som evt. kunne kigges på som gør lidt af det jeg vil.

det er til en form for Foto Album, billederne vises fint fra mappen jeg vil bare kunne klikke på et billede og så se dette i en div eller td/contentplace holder i en str. størrelse.
Avatar billede roenving Novice
30. januar 2007 - 18:03 #1
-- så skal du jo bruge javascript, så hvad med at stille spørgsmålet i javascript-kategorien ?-)

-- det er selvfølgelig ikke umuligt at en VBscript-nørd kender noget til javascript, men der er jo også kinesere, der kan dansk !-)
Avatar billede snepnet Nybegynder
30. januar 2007 - 19:28 #2
Vil du gøre det clientside eller serverside?
Mvh
Avatar billede tjgrindsted Nybegynder
30. januar 2007 - 23:16 #3
sorry viste ikke der skulle bruges Java..det er serverside helst.
Avatar billede snepnet Nybegynder
31. januar 2007 - 00:35 #4
Hvis du benytter en asp:ImageButton til det lille billede, og et asp:Image til det store, kan du abbonnere på click-eventet på det lille, og i handleren sætte en ImageUrl på det store.
Det gør ikke noget forskel om det store billede ligger i en td ell.
Mvh
Avatar billede tjgrindsted Nybegynder
31. januar 2007 - 00:41 #5
har du et link til et eks. så jeg kan se lidt om det !?
Avatar billede snepnet Nybegynder
31. januar 2007 - 00:45 #6
Der er ikke så meget i det:

<table>
    <tr>
        <td >
            <asp:ImageButton ID="smallImage" runat="server" Height="60px" Width="60px" OnClick="smallImage_Click" /></td>
        <td >
            <asp:Image ID="largeImage" runat="server" Height="300px" Width="300px" /></td>
    </tr>
</table>

protected void smallImage_Click(object sender, ImageClickEventArgs e)
{
    largeImage.ImageUrl = "...";
}

Det er vel sådan ca. grundstenene.... Du kan bare spørge løs, hvis du ikke kan relatere det til det du skal have lavet.

Mvh
Avatar billede tjgrindsted Nybegynder
07. februar 2007 - 19:36 #7
jeg har ikke kigget på det endnu men vender lige tilbage det håber jeg er ok men vil du lægge et svar
Avatar billede snepnet Nybegynder
08. februar 2007 - 19:51 #8
Ok - kommer her.
Sig til hvis der er ballede med det.
Mvh