Avatar billede bahne2000 Novice
30. januar 2007 - 08:46 Der er 7 kommentarer og
2 løsninger

Apache 2 - Windows XP - Virtual hosts

Hejsa,

Jeg forsøger at få Apache server på windows platform at køre med 2 domains. Men det lader til at den kun vil bruge main documentroot. Den bruger samme documentroot lige meget hvilket domain man går ind på.

ServerName www.sickbay.dk:80
DocumentRoot "C:/Program Files/Apache Software Foundation/Apache2.2/htdocs/"

<Directory />
    Options FollowSymLinks
    AllowOverride None
    Order deny,allow
    Allow from all
    Satisfy all
</Directory>

<Directory "C:/Program Files/Apache Software Foundation/Apache2.2/htdocs/bahnegarden">
    Options Indexes FollowSymLinks
    AllowOverride None
    Order allow,deny
    Allow from all
</Directory>

<Directory "C:/Program Files/Apache Software Foundation/Apache2.2/htdocs/Aslan">
    Options Indexes FollowSymLinks
    AllowOverride None
    Order allow,deny
    Allow from all
</Directory>

NameVirtualHost  *:80

<VirtualHost 83.72.129.153:80>
    ServerName www.aslanshelte.dk
    ServerAlias aslanshelte.dk *.aslanshelte.dk
    DocumentRoot "C:/Program Files/Apache Software Foundation/Apache2.2/htdocs/Aslan"
    DirectoryIndex index.php index.htm index.html index.shtml
</VirtualHost>

Nogle bud?
Avatar billede showsource Seniormester
30. januar 2007 - 09:11 #1
For hvert vhost, skal du jo lave VirtualHost blok, så vidt jeg ved!
Og lad nu være med at bruge htdocs dir til noget, så man evt. kan komme videre derfra til subdirs med domæner!

Og hvis jeg var dig, ville jeg lade ServerName være din ip adresse, og lade første vhost være din ip adresse. Der kan du så vise (linke til) hosts som ligger på comp'en
og hvis en "ip-spammer" kommer forbi, vil der ikke blive lavet en unødig request på en måske stor indexfil.
Avatar billede showsource Seniormester
30. januar 2007 - 09:18 #2
ServerName 83.72.129.153:80

NameVirtualHost  *:80

<VirtualHost *:80>
    ServerName 83.72.129.153
    DocumentRoot "C:/Program Files/Apache Software Foundation/Apache2.2/htdocs"
</VirtualHost>

<VirtualHost *:80>
    ServerName www.aslanshelte.dk
    ServerAlias aslanshelte.dk *.aslanshelte.dk
# Den her, *.aslanshelte.dk er jeg IKKE sikker på ?

    DocumentRoot "C:/Program Files/Apache Software Foundation/Apache2.2/www/Aslan"
#    DirectoryIndex index.php index.htm index.html index.shtml
# Ville jeg sætte længere opppe i conf hvor den også er defineret

<Directory "C:/Program Files/Apache Software Foundation/Apache2.2/www/Aslan">
    Options Indexes FollowSymLinks
    AllowOverride None
    Order allow,deny
    Allow from all
</Directory>

</VirtualHost>
Avatar billede bahne2000 Novice
30. januar 2007 - 19:26 #3
ovenstående resulterer i at www.aslanshelte.dk giver følgende fejl:

404 not found
"The requested URL / was not found on this server."

Det virker som om at <virtualhost> slet ik træder i kraft og at den kun vil bruge "main" documentroot.
Avatar billede bahne2000 Novice
30. januar 2007 - 21:39 #4
Har fået det til at virke nu... ved ik lige helt hvad jeg fik gjort :D
Avatar billede showsource Seniormester
31. januar 2007 - 08:21 #5
Godt nok!
Og fejlen tyder på at dir for DocumentRoot ikke var oprettet.
Avatar billede bahne2000 Novice
31. januar 2007 - 16:51 #6
jah joh jeh... men det var den..... jeg ved ik hehe...
Avatar billede showsource Seniormester
13. februar 2007 - 08:32 #7
Husk at lave et svar selv, og accepter dit eget svar, så spm. kan lukkes
Avatar billede bahne2000 Novice
13. februar 2007 - 16:48 #8
done :D
Avatar billede bahne2000 Novice
13. februar 2007 - 16:48 #9
done2