Avatar billede speedfigther Nybegynder
28. januar 2007 - 09:31 Der er 4 kommentarer

Reference til database- javascript

Hej
Jeg har en reference til en database som er
var ConnectString = "DBQ=" + Server.MapPath("database.mdb") + ";Driver={Microsoft Access Driver (*.mdb)};";

Denne ville jeg gerne have omskrevet til en alm sti ala
dbconn="DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)}; DBQ=C:\Inetpub\wwwroot\asp\test\database.MDB;PWD="

nogen der kender syntaksen ? har prøvet med lidt forskelligt men Not working ?

hilsen
claus
Avatar billede mm12010 Nybegynder
28. januar 2007 - 11:25 #1
Hvis du skriver:

<%
Response.Write(Server.MapPath("database.mdb"));
%>

Får du stien til din database, som du så kan sætte ind i din connection-string.
Avatar billede speedfigther Nybegynder
28. januar 2007 - 11:49 #2
Hej igen,
ja i asp, men virker ikke her. Sikkert også fordi at databasen ikke ligger i underliggende mapper men tættere på roden.
javascript syntaksen er

var ConnectString = "DBQ=" + Server.MapPath("database.mdb") + ";Driver={Microsoft Access Driver (*.mdb)};";

og denne ville jeg gerne erstatte med et direkte path til databasen ?
nogle forslag ?
hilsen
claus

<script runat=server language=javascript>
function serializeSql( sql ){
  var conn = new ActiveXObject("ADODB.Connection");
var ConnectString = "DBQ=" + Server.MapPath("database.mdb") + ";Driver={Microsoft Access Driver (*.mdb)};";

  conn.Open( ConnectString );
  var rs = conn.Execute( sql );

</script>
Avatar billede mm12010 Nybegynder
28. januar 2007 - 12:35 #3
hvad er det ikke virker? får du ikke den rigtige sti?
Avatar billede speedfigther Nybegynder
28. januar 2007 - 16:50 #4
nej den kan ikke finde databasen desværre