Avatar billede aspnet Nybegynder
27. januar 2007 - 01:47 Der er 8 kommentarer

Resume Download

Jeg skal have en .NET 2.0 script, som skal i stand til at lave en download function med resume support.

Jeg har kigget på følgende to sider, men da det ser ud til at være ret kompleks, tænkte jeg på om nogen herinde kan hjælpe mig med at lave sådan en script.

http://msdn.microsoft.com/msdnmag/issues/06/09/webdownloads/default.aspx?loc=&fig=true#fig5

http://www.devx.com/dotnet/Article/22533

http://msdn.microsoft.com/msdnmag/issues/06/09/webdownloads/default.aspx

Scriptet skal være dynamisk, på den måde at den burde kunne bruges til at downloade filer ved at request en filnavn via HTTP GET. Feks. "download.aspx?filnavn=/filsti/voila.wmv"

Nu har jeg sat pointene ret højt, håber nogen herinde der er haj til den slags.
Avatar billede dr_chaos Nybegynder
27. januar 2007 - 08:34 #1
i artiklen fra devx skal du bare ændre :
objFile = New System.IO.FileInfo(Server.MapPath("~/download.zip"))
til
objFile = New System.IO.FileInfo(Server.MapPath(Request.QueryString("filnavn")))

SÅ burde det virke.
Men den ser ud som den er bygget til zip filer.
Avatar billede aspnet Nybegynder
27. januar 2007 - 11:13 #2
Devx kan jeg ikke helt bruge til noget, da:

1) Det skal ikke kun være til ZIP filer, men til alle slags filer
2) Jeg har ikke mulighed for at mappe noget i IIS, så scriptet skal være i stand til at fuldføre operation uden noget modifikation fra serveren/IIS.
3) Det er "Medium Trust Level" ASP.NET er konfigureret. Det kan ikke ændres.
Avatar billede snepnet Nybegynder
27. januar 2007 - 11:46 #3
Du kan download løsningen fra artiklen på msdn, så der tænker jeg at der er rigeligt at gå ud fra, da det formentlig er et fungerende eksempel.
... Det var bare hvis du ikke havde set at det bare kunne hentes.
Mvh
Avatar billede aspnet Nybegynder
27. januar 2007 - 22:32 #4
snepnet:
Tak for info. Jeg havde overset at man kunne hente løsningen derfra.
Jeg har nu prøvet at hente løsningen og prøvet kørt den. Det ser ikke ud til at ResumableFileFetch.aspx virker som det skal. Jeg har prøvet at hente en fil og trykkede på cancel midt i overførsel og så prøvede at starte igen... men den starter helt forfra...

Virker det for jer?
Avatar billede dr_chaos Nybegynder
28. januar 2007 - 08:17 #5
Jeg tror ikke at det virker hvis du trykker cancel. Kun hvis den timer ud.
Avatar billede aspnet Nybegynder
28. januar 2007 - 11:20 #6
Virker den også hvis forbindelsen går tabt?
Feks. hvis jeg tager net stikket ud mens den bliver downloadet...
Der er en anden ting... den viser ikke filens total størrelse, når den bliver downloadet...
Avatar billede dr_chaos Nybegynder
28. januar 2007 - 20:51 #7
det tror jeg.
Jeg tror ikke at den viser fil størrelsen fordi den ikke er kendt af browseren.
Avatar billede snepnet Nybegynder
29. januar 2007 - 18:36 #8
Jeg har ikke selv prøvet eksemplet.
Mvh