Avatar billede fun22 Nybegynder
26. januar 2007 - 20:53 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

Gange tal

Hej

Jeg er nået til et lille problem..

Jeg henter indholdet af min database ud i en GridView..

Og det virker også fint, men jeg har så to felter med tal som jeg gerne vil have ganget sammen..

Feltet count og cost.. Som den så skal vise i min gridview.. Men hordan gør man det?
Avatar billede dr_chaos Nybegynder
27. januar 2007 - 08:42 #1
Lav en itemtemplate og placeret et label i denne :
<asp:Label id="lbl" runat="server" Text="<# (Eval("Felt1")* Eval("Felt2")).Tostring() "></asp:Label>
Avatar billede fun22 Nybegynder
28. januar 2007 - 16:59 #2
hmm.. Den giver 3 fejl

Element 'Label' is not a known element. This can occur if there is a compilation error in the Web site.

The server tag is not well formed.

Content ('<asp:Label runat="server" Text="<# (Eval("Felt1")* Eval("Felt2")).Tostring() ></asp:Label>') does not match any properties within a 'System.Web.UI.WebControls.TemplateField', make sure it is well-formed.
Avatar billede dr_chaos Nybegynder
28. januar 2007 - 17:02 #3
<asp:Label id="lbl" runat="server" Text='<# (Eval("Felt1")* Eval("Felt2")).Tostring() '></asp:Label>
Avatar billede fun22 Nybegynder
28. januar 2007 - 17:10 #4
3 nye...

Type 'System.Web.UI.WebControls.TemplateField' does not have a public property named 'Label'.

Content ('</asp:Label>') does not match any properties within a 'System.Web.UI.WebControls.TemplateField', make sure it is well-formed.

Element 'Label' is not a known element. This can occur if there is a compilation error in the Web site.
Avatar billede dr_chaos Nybegynder
28. januar 2007 - 17:11 #5
paste lige din kode
Avatar billede fun22 Nybegynder
28. januar 2007 - 17:12 #6
<asp:GridView ID="GridView1" runat="server" AutoGenerateColumns="False" CellPadding="4"
                    DataSourceID="SqlDataSource2" ForeColor="#333333" GridLines="None" Width="500px">
                    <FooterStyle BackColor="#507CD1" Font-Bold="True" ForeColor="White" />
                    <Columns>
                        <asp:BoundField DataField="Count" HeaderText="Count" SortExpression="Count">
                            <ItemStyle Width="50px" />
                        </asp:BoundField>
                        <asp:BoundField DataField="Info" HeaderText="Info" SortExpression="Info" />
                        <asp:BoundField DataField="Cost" HeaderText="Cost" SortExpression="Cost">
                            <ItemStyle Width="80px" />
                        </asp:BoundField>
                        <asp:TemplateField HeaderText="Total">
                            <asp:Label id="lbl" runat="server" Text='<# (Eval("Count")* Eval("Cost")).Tostring() '></asp:Label>
                        </asp:TemplateField>
                    </Columns>
                    <RowStyle BackColor="#EFF3FB" />
                    <EditRowStyle BackColor="#2461BF" />
                    <SelectedRowStyle BackColor="#D1DDF1" Font-Bold="True" ForeColor="#333333" />
                    <PagerStyle BackColor="#2461BF" ForeColor="White" HorizontalAlign="Center" />
                    <HeaderStyle BackColor="#507CD1" Font-Bold="True" ForeColor="White" />
                    <AlternatingRowStyle BackColor="White" />
                </asp:GridView>
Avatar billede dr_chaos Nybegynder
28. januar 2007 - 17:13 #7
<asp:GridView ID="GridView1" runat="server" AutoGenerateColumns="False" CellPadding="4"
                    DataSourceID="SqlDataSource2" ForeColor="#333333" GridLines="None" Width="500px">
                    <FooterStyle BackColor="#507CD1" Font-Bold="True" ForeColor="White" />
                    <Columns>
                        <asp:BoundField DataField="Count" HeaderText="Count" SortExpression="Count">
                            <ItemStyle Width="50px" />
                        </asp:BoundField>
                        <asp:BoundField DataField="Info" HeaderText="Info" SortExpression="Info" />
                        <asp:BoundField DataField="Cost" HeaderText="Cost" SortExpression="Cost">
                            <ItemStyle Width="80px" />
                        </asp:BoundField>
                        <asp:TemplateField HeaderText="Total">
<itemtemplate>
                            <asp:Label id="lbl" runat="server" Text='<# (Eval("Count")* Eval("Cost")).Tostring() '></asp:Label>
</itemtemplate>
                        </asp:TemplateField>
                    </Columns>
                    <RowStyle BackColor="#EFF3FB" />
                    <EditRowStyle BackColor="#2461BF" />
                    <SelectedRowStyle BackColor="#D1DDF1" Font-Bold="True" ForeColor="#333333" />
                    <PagerStyle BackColor="#2461BF" ForeColor="White" HorizontalAlign="Center" />
                    <HeaderStyle BackColor="#507CD1" Font-Bold="True" ForeColor="White" />
                    <AlternatingRowStyle BackColor="White" />
                </asp:GridView>
Avatar billede fun22 Nybegynder
28. januar 2007 - 17:17 #8
NU kommer der så ingen fejl men den viser <# (Eval("Count")* Eval("Cost")).Tostring() i feltet istedet for resultatet..
Avatar billede dr_chaos Nybegynder
28. januar 2007 - 17:18 #9
prøv at fjerne:
.Tostring()
Avatar billede fun22 Nybegynder
28. januar 2007 - 17:19 #10
så står der det samme bare uden .Tostring()
Avatar billede fun22 Nybegynder
28. januar 2007 - 17:21 #11
Det er VB jeg bruger hvis det har noget at sige...
Avatar billede dr_chaos Nybegynder
28. januar 2007 - 17:25 #12
f*** amatøragtigt af mig....
<asp:Label id="lbl" runat="server" Text='<%# (Eval("Count")* Eval("Cost")).Tostring() %>'></asp:Label>
Avatar billede fun22 Nybegynder
28. januar 2007 - 17:26 #13
Der var den jo ;) Bliver # brugt i stedet for = i det alm. asp?
Avatar billede dr_chaos Nybegynder
28. januar 2007 - 17:33 #14
ja og svar :)
Avatar billede fun22 Nybegynder
28. januar 2007 - 17:37 #15
OKay takker for hjælpen..
Avatar billede dr_chaos Nybegynder
28. januar 2007 - 17:38 #16
np :)