Avatar billede sorenbuss Nybegynder
25. januar 2007 - 15:00 Der er 3 kommentarer

Begrænset brugeradgang i XP-Pro ?

Jeg administrerer 6 stk. XP-PRO-DK maskiner og har ofte problemer med slettede programer, ændrede baggrunde, og slettede systemfiler. Har XP-PRO en indbygget funktion der kan forhindre almindelige brugere i f.eks. at slette skrivebordselementer og programmer ?
Kører lige nu med DEEP FREEZE, men det forhindrer brugerne i at gemme dokumenter på PC`erne.
Avatar billede vejmand Juniormester
25. januar 2007 - 15:04 #1
"(Man kan vælge at lade en harddiskpartition være ubeskyttet til diverse data)."

Sakset herfra: http://www.ccpro.dk/deepfreeze.htm

Kunne det ikke være en løsning?
Avatar billede Slettet bruger
25. januar 2007 - 17:52 #2
hvis du implementerer en Active Directory løsning, kan du lave brugerne til Mandatory users.
Dette gør at de ikke kan ændrer noget i den opsætning som du giver dem.
Dvs. er der en der ønsker at ændrer skrivebordret, kan det umiddelbart lade sig gøre, men det bliver ikke gemt nogen stæder, og næste gang brugeren logger på, er standarden tilbage.
Avatar billede sorenbuss Nybegynder
26. januar 2007 - 11:55 #3
Uha. Hvad er en "Active directory løsning" ? Betyder det at Mandatory users f.eks. kan gemme et word-dokument, men ikke slette et desktop icon ?
Du må meget gerne fortælle hvor jeg jan få mere at vide om dette, da jeg aldrig har hørt om det før.