Avatar billede kviller Novice
25. januar 2007 - 14:11 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

Newbie link fra sub?

Jeg bruger et program der hedder MountFocus til at lave onscreen keyboards med til at styre en touch skærm. Nu er mit problem bare at den vil have funktionerne skrevet i VBScripts som jeg intet kender til.

Skriver lige et citat fra help filen:
-----------------------------------------
Execute a file.

ShellExecute Operation, File, Parameters, Directory: string

Description
Call ShellExecute to open a program, file, web page or any other item that can be opened from Windows. All four parameters are strings. The first parameter, Operation, can have one of the following values:

"open"      Open the file specified in the File parameter. The File can be an executable file, a document, a folder to open or even a web page.
"print"      Print the file specified in the File parameter. The File should be a document file.
"explore"  Explore the folder specified in the File parameter.

The File parameter is the file to operate on (see table above). If the File is an executable file (a program) the Parameters parameter may contain any command line parameters that you want to add. Finally the Directory parameter is the directory where you want the program to start (default directory).

Note that the Runtime Keyboard must have its AllowExecute setting set to True for the ShellExecute method to work. If the AllowExecute setting is set to False, calls to the ShellExecute method will simply be ignored.

----------------------------------------

Det jeg gerne vil er så at åbne et link til en internet side, det har jeg prøvet at gøre således:

Sub LinkButtonDown (Sender)
Dim Pg
  Set Pg = Sender.ShcellExecute( "open", "www.minside.dk" )
Pg.Activate
End Sub

Det virker dog ikke, da jeg sikkert ikke har fattet en meter.

Ville meget gerne have den til at åbne i full screen mode i exploren hvis det er muligt, men ellers bare åbne en explore og kaste min side op.
Avatar billede kviller Novice
25. januar 2007 - 14:14 #1
Og jeg har altså ikke skrevet 'c'et i den rigtige ShellExecute :p
Avatar billede mcgoat Nybegynder
25. januar 2007 - 14:23 #2
Sender.ShcellExecute , det er ikke fordi du har skrevet forkert? (ShellExecute)
Avatar billede mcgoat Nybegynder
25. januar 2007 - 14:24 #3
nvm så :)

Sker der slet ikke noget?
Avatar billede kviller Novice
25. januar 2007 - 14:25 #4
Nej, det var det jeg mente med at C'et ikke var i min kode. Virker ikke alligevel.
Avatar billede mcgoat Nybegynder
25. januar 2007 - 14:25 #5
Set Sh = WScript.CreateObject("WScript.Shell")
Sh.Run "http://www.siden.dk", 3

kan du ikke åbne en side sådan?
Avatar billede kviller Novice
25. januar 2007 - 14:25 #6
Nej, der sker intet.
Avatar billede mcgoat Nybegynder
25. januar 2007 - 14:27 #7
dim objShell

        set objShell = CreateObject("Shell.Application")

        objShell.ShellExecute "http://www.ni.dk", "", "", "open", 3

        set objShell = nothing

burde også virke
Avatar billede kviller Novice
25. januar 2007 - 14:28 #8
Sub LinkButtonDown (Sender)
Dim Sh
Set Sh = WScript.CreateObject("WScript.Shell")
Sh.Run "http://www.nedjakob.dk", 3
End Sub

Der sker lige så meget... Altså ingen ting.
Avatar billede mcgoat Nybegynder
25. januar 2007 - 14:29 #9
Kunne det være funktionen LinkButtonDown der slet ikke blev kørt?
Avatar billede mcgoat Nybegynder
25. januar 2007 - 14:30 #10
for begge de 2 metoder jeg har skrevet virker fint her hvis jeg bare copy/paster dem ind i notepad og gemmer som vbs fil
Avatar billede kviller Novice
25. januar 2007 - 14:31 #11
Sub LinkButtonDown (Sender)
dim objShell
set objShell = CreateObject("Shell.Application")
objShell.ShellExecute "<http://www.ni.dk>", "", "", "open", 3
set objShell = nothing
End Sub

Sker heller intet :(
Avatar billede mcgoat Nybegynder
25. januar 2007 - 14:31 #12
Så vil jeg næsten tro den funktion aldrig bliver kørt.
Avatar billede mcgoat Nybegynder
25. januar 2007 - 14:32 #13
"<http://www.ni.dk>", hvorfor har du sat < og > ind?
Avatar billede kviller Novice
25. januar 2007 - 14:32 #14
Det kan jo være, men så vidt jeg ved at det den funktion der bliver aktiveret når jeg trykker på "link" knappen som jeg selv har lavet, men prøver lige at rode lidt med om det er en anden funktion der bliver aktiveret.
Avatar billede mcgoat Nybegynder
25. januar 2007 - 14:33 #15
Vi snakker VBScript ikke? og ikke Visual Basic?
Avatar billede kviller Novice
25. januar 2007 - 14:37 #16
Sub LinkButtonDown (Sender, X, Y)
dim objShell
set objShell = CreateObject("Shell.Application")
objShell.ShellExecute "http://www.ni.dk", "", "", "open", 3
set objShell = nothing

End Sub

Det virker.. Ved du om der er en måde at få den til at være i "full screen" (Uden adr linie osv i explorer)

Ved ikke lige hvorfor den vil have det x, y med, men du har ret.

Smider du ikke lige et svar?
Avatar billede mcgoat Nybegynder
25. januar 2007 - 15:25 #17
:)

Tror du skal lave fullscreen på din side med noget javascript.