Avatar billede danger1 Nybegynder
25. januar 2007 - 12:35 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

document.open virker ikke i firefox

Jeg har følgende kode som skriver ind i mit iframe (<iframe id="SaveFrame"></iframe>). Eller det gør den fint i IE, men kan ikke få den til at virke i Firefox, brugte det meste af natten på at prøve alt muligt, har bare ikke virket.

I den ”fejlkonsol” der er i firefox står der ”tw has no properties” jeg også prøvet at lave den med document.getElementById('SaveFrame') alle de steder der står tw (selvfølgelig ikke den øveste). Så får jeg samme fejl.. ”document.getElementById(’SaveFrame’) has no properties”.

Håber virkelig der er nogle der kan hjælpe mig.

function sendmail() {
tw = frames["SaveFrame"];
tw.document.open();
tw.document.write('<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.0 Transitional//EN">');
tw.document.write('<html><head><META http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=ISO-8859-1">');
tw.document.write('<\/head><body>');
tw.document.write('<form name="Form1" target="mailvindue" method="post" action="?mode=brev" id="Form1" autoSubmit>');
tw.document.write('<input type="hidden" name="__EVENTTARGET" value="">');
tw.document.write('<input type="hidden" name="__EVENTARGUMENT" value="">');
tw.document.write('<input name="txtTo" type="text" size="6" id="txtTo" value="" >');
tw.document.write('<input name="txtSubject" type="text" id="txtSubject" value="Du er endnu ikke tilmeldt vores hjemmeside" id="txtSubject" maxlength="1024" size="50">');
tw.document.write('<div style="display:none;"><textarea name="Body" rows="5"></textarea></div>');
tw.document.write('<input type=submit name="btnSend2" value="Send" id="btnSend2">');
tw.document.write('</form>');
tw.document.close();
}
Avatar billede olebole Juniormester
25. januar 2007 - 15:42 #1
<ole>

Iframe'en skal have en name-attribut:
    <iframe name="SaveFrame" ...></iframe>

Du bruger sikkert en id - og så beror IE's opførsel på en bug  =)

/mvh
</bole>
Avatar billede danger1 Nybegynder
25. januar 2007 - 16:05 #2
ole du er en skat :P ....

havde ellers fået det til at virke i firefox med

document.getElementById('SaveFrame').contentDocument

men virkede selvfølgelig ikke i IE.

Har lige lavet koden om så det passer med dit forslag og det virker.. både i IE og Firefox, så du har reddet min nattesøvn :P

Vil du lige smide et svar så får du point ;)
Avatar billede olebole Juniormester
26. januar 2007 - 13:42 #3
Det kommer her ... *griiiiiiiiiiiiiib*  ;o)
Avatar billede olebole Juniormester
26. januar 2007 - 13:44 #4
- ehhhh ... her  =D
Avatar billede olebole Juniormester
29. januar 2007 - 14:57 #5
Tak for points  =)