Avatar billede gurvic Nybegynder
24. januar 2007 - 08:19 Der er 26 kommentarer

pris for hjemmeside

Hej
Jeg er lige nysgerrig. Jeg har en side som jeg godt kunne tænke mig  at vide hvad det ca. ville koste at få lavet.

Det er en hjemmeside der skal indeholde en webshop. Det skal være muligt for både privat og erhvervskunder at bestille via siden. For begge typer kunder er der 2 typer bestillinger, og den ene type bestilinger skal være muligt at bestille fast hver uge, mens den anden kun er den ene bestilling.
Dette gælder så både for privat og erhvervskunder. Lige pt. skal det ikke være muligt at betale med dankort, men på sigt er det planen. Lige pt. skal det blot skrives på siden, hvilke andre betalingsmuligheder der er.

Jeg skal bruge en administrationsmodul, hvor jeg selv kan tilføje/slette/redigere varer/enhed/kundetyper osv. Og så naturlig vis se de indkomne ordre, jeg ønsker en mail hver gang der er kommet en bestilling, eller evt. at de automatisk kommer ind på min fax eller mail.

Jeg har webhotel og domænenavn, men ønsker samtidig hjælp til at få siden højt placeret i diverse søgemaskiner, fortrinvis google.

Hvad vil sådan noget koste at få lavet?
Avatar billede michael_stim Ekspert
24. januar 2007 - 08:40 #1
Svært at sige. Men mellem 50 000 og 100 000
Avatar billede perj Nybegynder
24. januar 2007 - 08:45 #2
Tror denne her vil være oplagt for dig. Prøv en 14 dages gratis installation.
http://www.scannet.dk/order.asp?type=webshop&shoptype=Standard
Avatar billede gurvic Nybegynder
24. januar 2007 - 09:01 #3
michael_stim>>hvordan kan det være det bliver så dyrt i forhold til f.eks. en alm. webshop? det lyder af ret meget?
peri>> Det der indeholder vel ikke alle de muligheder som jeg har brug for vel? Er der muligheder for at oprette de 2 kundetyper og de 2 bestillingstyper i det? det synes jeg nemlig ikke lige jeg kan se.
Avatar billede windcape Praktikant
24. januar 2007 - 09:09 #4
Uden dankort: 5000 via. opsætning af forlavet-system, eller 25000 for special-design.
Med dankort: +10000 oven i de førnævnte priser.

Derudover regn med at bruge omkring 5000 om året på veligeholdelse og opgraderinger.
Avatar billede windcape Praktikant
24. januar 2007 - 09:10 #5
'men ønsker samtidig hjælp til at få siden højt placeret i diverse søgemaskiner, fortrinvis google.'
- Dette er kun defineret i god kode, og at bruge 50 points på at læse bufferzone's artikler her på siden :-)

Koster ikke extra, hvis du køber en god shop, eller hyrer en programmør som ikke er naboen's søn (dvs. en som kan sit kram).
Avatar billede michael_stim Ekspert
24. januar 2007 - 09:31 #6
Mit bud vil stadig være mindst 50 kilo med dine krav.
Avatar billede michael_stim Ekspert
24. januar 2007 - 09:36 #7
Med test, udvikling, design osv, kommer det op i mindst en måneds arbejde. Du kan sikkert få "naboens søn" til at udvikle det for dig, men man får hvad man betaler for.
Grunden til at det er "billigere" med et færdigudviklet program er netop at det er færdigudviklet og har sine begrænsninger. Prøv at købe et specialdesignet modul til sådan et program, så bliver det straks dyrere.
Avatar billede gurvic Nybegynder
24. januar 2007 - 09:37 #8
windscape>> kan et forlavet system sættes op til at håndtere alle mine krav?
Avatar billede windcape Praktikant
24. januar 2007 - 09:39 #9
michael_stim

nu også sikker? hvad med en open-source løsning + betalt programmør/firma oven i? Han's krav er ikke særlige besværlige eller komplicerede.

dandomains.dk,goldenplanet.dk etc. (begge firma'er er nogle svindlere, så vil ikke ligefrem anbefale dem), er meget billige.
Avatar billede windcape Praktikant
24. januar 2007 - 09:42 #10
Dog skulle det lige nævnes at premade-systems som tilrettes koster mere i vedligeholdelse, og bliver dyre på længere sigt.

Vil nok anbefale at bruge 50k i dag, og så betale det mindre iløbet af årene, og få et mere optimalt system uden for mange "hacks" i.

Ville bare nævne de andre muligheder :p
Avatar billede gurvic Nybegynder
24. januar 2007 - 12:30 #11
ok tak skal i have, det er nu også mest for at få en prisidé. Regner med ca. 50000kr og så lidt ekstra til løbende opdateringer og vedligeholdelse, det passer vel så meget godt ud fra det i har skrevet. Jamen endelig kom med alle mulighederne, i alle prisklasser, så jeg kan få et ordentlig sammenligningsgrundlag
Avatar billede perj Nybegynder
24. januar 2007 - 13:23 #12
Som jeg har forstået det, så tror jeg det opfylder dine krav. Prøv det selv.
http://www.scannet.dk/shopsystem_funktioner.asp
Avatar billede perj Nybegynder
24. januar 2007 - 13:26 #13
Kunne godt tænke mig at høre hvilke krav du tror det ikke kan opfylde for dig.
Avatar billede windcape Praktikant
24. januar 2007 - 13:30 #14
perj

hvad med f.eks. html4/xhtml valid kode, og mulighed for implemtation of webservices ? :-)

ved godt det er offtopic, men kan ikke lade være med at spørge :p
Avatar billede perj Nybegynder
24. januar 2007 - 13:54 #15
Stod ikke i dit spørgsmål.
Avatar billede gurvic Nybegynder
24. januar 2007 - 14:40 #16
Kigger på det, det jeg lige tænkte på er det her krav : Det skal være muligt for både privat og erhvervskunder at bestille via siden. For begge typer kunder er der 2 typer bestillinger, og den ene type bestilinger skal være muligt at bestille fast hver uge, mens den anden kun er den ene bestilling.

Som jeg lige ser det, vil det vil så kræve 4 gange af denne shop? det er uafhængige ting fra hinanden, men alt skal vises på samme hjemmeside.
Altså Privatkunden skal kunne købe enten løssalg eller en kasse, og dette skal hvis det er en kasse der er valg, kunne bestilles fast hver uge, altså man vælger at det er en fast levering hver uge. Eller hvis det er løssalg, er der et minimumsbeløb, der skal opfyldes.
Det samme gælder så for Erhvervskunden, men det skal være seperat fra privatkundedelen.

Den her ting mener jeg heller ikke kan opfyldes på den shop: tilføje/slette/redigere varer/enhed/kundetyper osv. Mangler at kunne tilføje/slette/redigere enhed/kundetyper osv. Det er kun varer jeg kan administrere der.
Avatar billede Slettet bruger
25. januar 2007 - 13:11 #17
gurvic    >> Tror godt du kan finde noget til mindre end 50.000, men min erfaring siger mig du skal skyde efter noget til 50.000+ hvis du vil vaere glad for det.

Ioevrigt er din idee med at mixe private og erhvervs salg paa samme side MEGET daarlig - set fra et usability- og indkomstperspektiv.
Avatar billede punnishment Nybegynder
25. januar 2007 - 13:27 #18
Du kan få specielt designet det system til langt under 50.000 kr af ydest professionelle bureauer. Af det jeg kan læse mig frem til, så kræver du faktisk ikke det store udover en speciel designet webshop, og det vil tage mellem 2-3 uger alt afhængig af hvor lang tider udvikleren bruger pr. dag. Hvis du samtidig vil have designet facaden på webshoppen, kan det gøres for et par tusinde ekstra.
Mit bud er omk. 20-25k for sådan et system
Avatar billede gurvic Nybegynder
25. januar 2007 - 16:36 #19
Ok tak, som sagt var det for nysgerrighedens skyld, hvad sådan en side ville komme til at koste.
regin>> jep ved godt det er en skidt idé. Det er heldigvis heller ikke min ;-)
Avatar billede michael_stim Ekspert
26. januar 2007 - 14:25 #20
Hvorfor får man dårlig karma for dette her???
Avatar billede gurvic Nybegynder
26. januar 2007 - 17:03 #21
jeg har ikke givet dig dårlig karma
Avatar billede gurvic Nybegynder
26. januar 2007 - 17:03 #22
til gengæld vil jeg da gerne bede om nogle svar
Avatar billede michael_stim Ekspert
26. januar 2007 - 20:33 #23
Tror jeg heller ikke du har ;o)
Samler ikke på point, så jeg springer over.
Avatar billede andre12 Nybegynder
11. februar 2007 - 22:56 #24
"Mit bud er omk. 20-25k for sådan et system"
Det vil jeg tro, det kan bygges til med mit http://www.seo-cms.dk.
Du skal dog selv gøre en indsats for at få topplaceringer på søgemaskinerne.... men "motoren" er i orden til at det bliver muligt for dig.
Du kan læse mere om hvordan på http://www.EffektivMarkedsfoering.dk. Jeg er endnu ikke færdig med at lægge priserne ind, men dem kan du se på http://www.site-editor.dk under "moduler". Mvh, Christian.
Avatar billede theprofessor Nybegynder
19. februar 2007 - 16:18 #25
der findes løsninger i all prisklasser:
--amatør, autodidakter, studerende, m.fl. der bruger deres fritid og shareware/open-source m.fl.--kan gøres billig, men du kommer til at savne noget...
--professionelle, der bruger betalings-software såsom Microsoft server 2007, SQL server 2007, IBM websphere, o.lign. Kræver en konsulent der har specielle i disse ting og site license til software..ikke billigt, men du få noget for pengene!

du betaler for hvad du vil have....
Avatar billede Slettet bruger
19. februar 2007 - 17:31 #26
Nu ved jeg ikke om theprofessor arbejder for Microsoft???
Men at bruge dyre vaerktoejer har ikke noget med at vaere professionel at goere... det har faktisk lige saa lidt at goere med at bruge open source som at vaere amatoer.

70% af alle webservere koerer paa apache - apache er open source...

Lige for at slaa noget fast med syv tommer soem: Det du betaler for naar du skal have en webshop op at koere er ikke hvilken teknologi det koerer paa. Du betaler for de kvalifikationer som dem der laver det har.

Og er det saa ikke ved at vaere lukke tid?