Avatar billede netassist Juniormester
24. januar 2007 - 01:02 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

ur i status line

jeg sidder og leger men c# men kan ikke finde ud af at lave et ur i staus linen .. kan nogle give mig svar på hvordan man skal lave dette
Avatar billede annacondaknud Nybegynder
24. januar 2007 - 06:54 #1
hej. hvis du mener i nederste højre hjørne af skærmen. så skal du højreklikke på proceslinien (ved siden af der hvor start er) og så klikke på egenskaber, i det nye vindue der kommer frem skal du sætte et flueben ved vis ur.
Avatar billede hmortensen Nybegynder
24. januar 2007 - 08:44 #2
Læs venligst spørgmål, inden du kommer med svar. Her er tale om programmering, ikke Windows navigering.

natassist, er det en status linie på selve formen, du vil have tilføjet et ur?
Avatar billede netassist Juniormester
26. januar 2007 - 06:33 #3
jamen det er det ..
Avatar billede winners79 Nybegynder
04. februar 2007 - 15:22 #4
Hej

Indsæt en StatusStrip i din For, tilføj så en StatusLabel til din Din StatusStrip.

Tilføj så en Timer (ligger under components)

Sæt Timers egenskab "Enabled" til True og "Interval" til 1000.

Tilføj en Tick Event til Timeren og i koden skriv:
toolStripStatusLabel1.Text = DateTime.Now.ToShortTimeString();

Så nu har du et ur på status bar'en der viser timer og minutter
Avatar billede netassist Juniormester
10. august 2007 - 04:50 #5
svar tak
Avatar billede winners79 Nybegynder
10. august 2007 - 12:00 #6
svar