Avatar billede netper Nybegynder
23. januar 2007 - 22:38 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Form name

Jeg har en form som jeg gerne ville udvide således at et indput indeholder 2 værdier

Det ser sådan ud nu
<input type="radio" name="rettenhoved" value="1">Morgenmad<BR>

Og det er lidt sådan jeg forestiller mig det skulle laves, det virker bare ikke
<input type="radio" name="rettenhoved" value="1" name="retten" value="4">Morgenmad<BR>

Mvh
per
Avatar billede madeindk Nybegynder
23. januar 2007 - 22:44 #1
Du kan ikke give 1 radiobutton 2 navne og 2 values :-) Men du kan vel bare skrive 'Morgenmad og aftensmad' i value, kan du ikke?

<input type="radio" name="rettenhoved" value="Morgenmad og afstensmad">Morgenmad<BR>
Avatar billede netper Nybegynder
23. januar 2007 - 22:59 #2
value gemmes i en tabel, og det var for at kunne gemme 2 value i 2 tabeller

Mvh
Per
Avatar billede madeindk Nybegynder
23. januar 2007 - 23:12 #3
Argh, så gør sådan her:

<input type="hidden" name="retten" id="retten">
<input type="radio" name="rettenhoved" value="1" onClick="document.getElementById('retten').value='1';">Morgenmad

Og så request på feltet retten i din anden tabel :-)
Avatar billede netper Nybegynder
23. januar 2007 - 23:22 #4
Vil retten så ikke få samme værdi i alle input nedefter, jeg har jo en hel stribe under hinanden.
Avatar billede madeindk Nybegynder
23. januar 2007 - 23:33 #5
Hmm jo, muligvis - har du et link til sitet? Så jeg kan være 100% med på hvad du mener.
Avatar billede netper Nybegynder
23. januar 2007 - 23:35 #6
Avatar billede madeindk Nybegynder
23. januar 2007 - 23:39 #7
Ok, så tror jeg at jeg har fat på den. Det du gør er at sætte onClick attributten på alle dine radiobuttons, og så indsætter du den hidden input øverst og så hver gang der bliver valgt en ny type ret så skifter valuen og så kan du requeste på den når opskriften skal gemmes i databasen.

Du skal kun indsætte det hidden input EN gang, fx. øverst i koden over alle dine radiobuttons - så er det nemt at finde ud af ;-)
Avatar billede netper Nybegynder
23. januar 2007 - 23:45 #8
Yes det virker sørmer.

Så må du lige sende et svar.
Avatar billede madeindk Nybegynder
23. januar 2007 - 23:48 #9
Ok - det var godt. Her er mit svar.
Avatar billede netper Nybegynder
23. januar 2007 - 23:49 #10
Tak for hjælpen
Avatar billede madeindk Nybegynder
23. januar 2007 - 23:50 #11
Velbekomme.
Avatar billede netper Nybegynder
23. januar 2007 - 23:50 #12
hmmm den driller med at acceptere svaret
Avatar billede madeindk Nybegynder
23. januar 2007 - 23:50 #13
Du skal bare markere mit navn og så klikke accepter.
Avatar billede netper Nybegynder
23. januar 2007 - 23:52 #14
så lykkedes det