Avatar billede sumokadet Nybegynder
23. januar 2007 - 14:15 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Send mail via systemets mailclient

Jeg udvikler på en applikation, der får brug for at sende en mail til en udvikler, når bestemte betingelser er opfyldt. Denne applikation ligger lokalt hos x antal brugere.

Jeg har kun kunne finde C#-løsninger, hvor man skal indstille hvilken SMTP-server man vil sende via. Er der nogen måde hvorpå jeg kan kalde det pågældende systems Outlook, og bede den om at sende mail'en? Ideelt skulle den sende mailen uden at brugeren skal godkende dette - men det ved jeg ikke om er muligt?

(Jeg tænker lidt henaf samme funktionalitet som et mailto: link fra en webside. Her åbnes brugerens default mailklient med forudfyldt tekst. Dog skal brugeren her godkende den mail der popper op på hans skærm til afsendelse.).
Avatar billede sumokadet Nybegynder
23. januar 2007 - 14:47 #2
Det er lige præcis det jeg skulle bruge. Måske skulle jeg have google't lidt mere, men følte mig lidt doven. Den giver dog en advarsel fra Outlook om at en fremmed applikation (måske en virus, uha uha) ønsker at placere en mail i udbakke, men den er nok svær at fjerne... mcgoat: Hvis du lægger et svar, får du point. Og tak for hjælpen.
Avatar billede mcgoat Nybegynder
23. januar 2007 - 19:26 #3
så lidt :)