Avatar billede zerana Nybegynder
23. januar 2007 - 11:36 Der er 1 kommentar

flash 8 drag/drop med rollover text

Hej super eksperter!
Jeg har brug for jeres hjælp.

Jeg har et meget fint drag and drop script, som i kan se nedenfor.

Men, jeg har også brug for, at når man bevæger musen over et af elementerne, skal en tekstbeskrivelse komme frem. Den tekst skal vises et fast sted på scenen lige gyldigt hvilket element du fører musen over, og forsvinde når man flytter musen igen, for at benytte en af de andre elementer.

I de løsninger jeg selv har prøvet indtil nu, flytter teksten sig enten med når man dragger, eller bliver stående på scenen selvom man går videre til et andet element, osv osv.

Det ville være ekstra fedt, hvis jeg for hvert element kunne have både én tekst vist på mouseover, og en anden tekst vist når man rammer target. Men det er ikke et krav.

Jeg håber i kan hjælpe!
På forhånd tak

function dragSetup(clip, targ) {
clip.onPress = function() {
startDrag(this);
this.beingDragged=true;
};
clip.onRelease = clip.onReleaseOutside=function () {
stopDrag();
this.beingDragged=false;
if (eval(this._droptarget) == targ) {
this.onTarget = true;
_root.targ.gotoAndStop(2);
} else {
this.onTarget = false;
_root.targ.gotoAndStop(1);
}
};
clip.myHomeX = clip._x;
clip.myHomeY = clip._y;
clip.myFinalX = targ._x;
clip.myFinalY = targ._y;
clip.onEnterFrame = function() {

if (!this.beingDragged && !this.onTarget) {
this._x -= (this._x-this.myHomeX)/5;
this._y -= (this._y-this.myHomeY)/5;
} else if (!this.beingDragged && this.onTarget) {
this._x -= (this._x-this.myFinalX)/5;
this._y -= (this._y-this.myFinalY)/5;
}
};
}
dragSetup(brev_mc,brev_target);
dragSetup(kikkert_mc,kikkert_target);
dragSetup(ness_mc,ness_target);
dragSetup(papir_mc,papir_target);
dragSetup(pung_mc,pung_target);
Avatar billede zerana Nybegynder
23. januar 2007 - 11:41 #1
Nu håber jeg ikke mit spørgsmål er havnet et helt forkert sted..da jeg ville oprette mit spørgsmål i "programmer:flash" fik jeg melding tilbage om " du kan ikke oprette spørgsmål i denne kategori" eller noget i den retning..så nu er jeg lidt usikker på om det står rigtigt! *blush*