Avatar billede fluse Nybegynder
23. januar 2007 - 00:42 #1
Jeg ville vælge noget anderledes hvis det skal være en PC der virkerlig rykker... Men hvad er dit buget til det her? skal den overclockes?

Fluse
Avatar billede mikkel_sommer Nybegynder
23. januar 2007 - 08:44 #2
Det ser godt ud, dog ville jeg nok skifte grafik kortet ud med et 8800 GTX og ramene med dual channel ram.

Du kunne evt. kigge på http://www.topdata.dk deres top maskine i extremeline er en rigtig fornuftig pc, især hvis du opgraderer det mulige når du konfigurerer den.
Avatar billede mallanikkelsen Nybegynder
27. januar 2007 - 02:15 #3
hejsa

Allerførst, det er faktisk mig, der står for at købe denne maskine, dkr fik blot den ide, at spørge til råds herinde.

Til fluse: du må endelig forklare lidt nærmere om hvilke ting du ville ændre, og fremforalt hvorfor?
budgettet er på ca 25.000-30.000. Inklusive windows xp pro, og office xp 2007. Regner bestemt ikke med at skulle overclockke.

som nævnt længere oppe i tråden, så er det meningen at maskinen skal kunne klare det hele. den skal i den grad sparke røv, men den skal bestemt også være yderst støjsvag.

Mikkel_Sommer, du skriver at du ville vælge nogle andre ram (dual channel). Kan du ikke forklare lidt om fordelene ved disse fremfor single channel? er ikke så meget inde i det tekniske indmad, vil blot have så stor ydeevne som muligt, og at der både skal kunne ses/optages tv/dvd, redigeres video-dvd, spilles spil osv.

I øvrigt har jeg også haft kig på ddrII 9600 ram, samt et par andre processorer. qx 6800, samt den nye fire kerners fra intel.

Jeg håber meget på flere kommentarer og forslag. I må endelig være detaljeret med forklaringerne.

De bedste hilsner fra Allan
Avatar billede mallanikkelsen Nybegynder
30. januar 2007 - 04:26 #4
Hmm, er der slet ingen der har nogle kommentarer?
Avatar billede mallanikkelsen Nybegynder
02. februar 2007 - 04:43 #5
Åbentbart ikke, måske er det ikke detaljeret nok. Har nu selv oprettet en anden tråd med flere detaljer, så må vi se om det giver pote.