Avatar billede syncroniq Nybegynder
20. januar 2007 - 17:23 Der er 7 kommentarer

Loade html i DIV

Hey,

Jeg har et DIV tag, hvor jeg gerne vil have loaded noget tekst ind i fra en html side. Nogen der ved hvordan? Jeg fik det til at virke engang, men kan ikke finde det.

Har prøvet :

  <div scr="side.htm">
og
  <div href="side.htm">

uden held....
Avatar billede roenving Novice
20. januar 2007 - 17:26 #1
Det kan du kun i iframes !-)
Avatar billede zepton Nybegynder
20. januar 2007 - 17:52 #2
Du kan gøre noget lignende, du kan udskifte indholdet af et div-element. Dette gøres således:

<html>
<head>
<script type="text/javascript">
    function opdaterTest(){
        java script:document.getElementById("test").innerHTML='nyt indhold'
    }
</script>
</head>
<body>
<div id="test">gammelt indhold</div>

<a href="#" onClick="opdaterTest()">opdater indhold</a>

</body>
</html>
Avatar billede roenving Novice
20. januar 2007 - 18:01 #3
Whadddd ....

-- java script: pseudo-protokollen hører _kun_ til på steder, hvor man ellers ville have skulle have skrevet en url ...

-- innerHTML findes ikke i nogensomhelst standard og er derfor at betragte som browser-bugs, selvom den virker i de allerfleste browsere under html4 (men er direkte ugyldig under xhtml !-)

-- og selvfølgelig kan man ændre indholdet af et element, men hvis det skal ske fra en url, er der kun iframes eller muligvis en XMLHttpRequest-ting, altså AJAX !o]
Avatar billede syncroniq Nybegynder
20. januar 2007 - 18:09 #4
Hey,

Jeg har lavet det en gang før, så jeg ved man kan. Problemmet er at det domaine hvor min kode ligger på, er nede (igen). Jeg har en database (eller, jeg har en access fil) hvor jeg har noget tekst jeg vil have ud i mit DIV tag. Jeg brugte ikke Iframe før.
Avatar billede roenving Novice
20. januar 2007 - 18:14 #5
Du kan _ikke_ loade noget fra en anden url i en div !-)

-- det kræver et window-element, og der er det kun muligt at bruge en (i)frame eller et helt nyt vindue ...
Avatar billede amite Mester
20. januar 2007 - 19:22 #6
Hmm, du har sikkert benyttet SSI uden at være klar over det ;)

    <div>
      <!--#include file="side.htm" -->
    </div>
Avatar billede olebole Juniormester
22. januar 2007 - 15:09 #7
<ole>

- eller også har det været i forrige årtusinde, hvor NS4.X faktisk havde hele to metoder til at loade et HTML-dokument ind i et div-element.

Hvis ikke, er jeg helt på linje med roenving  ;o)

/mvh
</bole>