Avatar billede filipj Nybegynder
19. januar 2007 - 12:56 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Vis div2 når musen køres over div1

Hej.

Er ved at lave en side i CSS/HTML hvor jeg har et billede i en div (jeg kalder den her for "div1"), og så har jeg et andet billede placeret i en anden div ("div2") som ligger oven i DIV1. Jeg vil så gerne have sådan at når jeg kører musen over div1, så viser den div2 (således at det ene billede bliver vist oveni det andet). Noget med visibility=hidden eller noget, måske?

Det skal gerne virke i alle browsere om muligt

Jeg ved ik omn det er javascript der skal bruges, men måske...?

Kan nogen hjælpe?
Avatar billede sw_red_6 Nybegynder
19. januar 2007 - 13:02 #1
skal begge billeder vises samtidigt?
hvis ja kunne det være du skulle prøve at give div2 en z-index: 2;
og så bruge noget ala onmouseover="document.getElementById('div2').style.visibility='visible'" til at vise div2 og onmouseout="document.getElementById('div2').style.visibility='hidden'" til at skjule den igen
Avatar billede filipj Nybegynder
19. januar 2007 - 14:24 #2
hmm... lavede en ekstra div oveni de to andre, uden noget indhold... Og satte så onmouseover og onmouseout ind i den... Jeg sys ik lige jeg ku få d til at virke hvis man satte koden ind i DIV1...

men nu virker det... så tak for hjælpen...

Bare send et svar :)
Avatar billede sw_red_6 Nybegynder
19. januar 2007 - 14:55 #3
svar afsendt