Avatar billede ortrak Nybegynder
19. januar 2007 - 04:50 Der er 6 kommentarer

selectbox ødelægger table-layout i Firefox

Jeg har problemer i Firefox, når jeg prøver at bruge float:left på to divs inde i et div, som har display:table.
Jeg har ingen problemer i IE6 - der lægger de to divs sig pænt ved siden af hinanden. Men i Mozilla Firefox 2 breaker/lægger det andet div sig under det første - men KUN når jeg bruger en selectbox i det første div. Der er ingen problemer ved andre form-elementer eller tags generelt. Det er kun ved brugen af selectbox.

Her er koden:

<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01 Transitional//EN">
<head>
<title>Test</title>
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=UTF-8" />
</head>
<body>

<!--  content begin -->
<div id="content" style="position: absolute; display: table;">

<!-- mainarea begin -->
<div id="mainarea" style="float:left;">
<form action="test.asp" name="form1" id="form1">
<select name="select1" id="select1">
<option>Valg 1</option>
<option>Valg 2</option>
<option>Valg 3</option>
</select>
</form>
</div>
<!-- mainarea end -->

<!-- right menu area begin -->
<div id="rightnavigation" style="float: left;">
tekst her
</div>
<!-- right menu area end -->

</div>
<!--  content end -->

</body>
</html>
Avatar billede james_t_dk Juniormester
19. januar 2007 - 06:14 #1
har du prøvet at validere koden?

http://validator.w3.org/
Avatar billede ortrak Nybegynder
19. januar 2007 - 06:18 #2
Ja, jeg lavet - og valideret - koden både som XTHML og HTML 4. Samme problem.
Avatar billede olebole Juniormester
19. januar 2007 - 15:19 #3
<ole>

Hvad skal du bruge 'displya:table' til? Uden den fungerer det fint  =)

/mvh
</bole>
Avatar billede ortrak Nybegynder
19. januar 2007 - 23:57 #4
olebole,

Hvor flovt! Jeg har ingen andre kommentarer, end tak for hjælpen :-)
Avatar billede ortrak Nybegynder
20. januar 2007 - 00:00 #5
olebole,

Jeg har ikke brugt eksperten.dk i 4 år. Hvordan giver jeg dig pointene?
Avatar billede roenving Novice
20. januar 2007 - 13:27 #6
-- og brug så en fuldt kvalificeret doctype, så også den mest udbredte browser forstår og respekterer grundlæggende css-regler:

<!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01 Transitional//EN" "http://www.w3.org/TR/html4/loose.dtd">