Avatar billede supermand69 Nybegynder
18. januar 2007 - 23:37 Der er 1 kommentar og
1 løsning

skalerer ved udvidelse af _height

Jeg skal have listet et array ovenover hinanden, og er kommet frem til nedenstående kode.

Den sorte rektangel skal på et tidspunkt være en maske for selve listen jeg laver i min for løkke. Tilsvarende det sorte rektangel har jeg et rødt som løbende skal blive udvidet for hver gang min løkke bliver kørt. Men hvis jeg forsøger at øge højden bliver nogle af mine movieclips skaleret.. Hvorfor?

with(txtFormat_plylst = new TextFormat())
{
    size = 9;
    font = "tahoma";
    color = 0xBFBFBF;
}

function drw_rect(mc, x, y, width, height, bg_color, stroke, sk_color)
{
    mc.lineStyle(stroke, "0x"+sk_color);
    mc.beginFill("0x"+bg_color);
    mc.moveTo(x, y);
    mc.lineTo(x + width, y);
    mc.lineTo(x + width, y + height);
    mc.lineTo(x, y + height);
    mc.lineTo(x, y);
    mc.endFill();
}

//----------------------------------------------------------------------------------------------
//    plylst
//----------------------------------------------------------------------------------------------
var plylst_id_arr = [0,1,2,3];
var plylst_artist_arr = ["Kim Larsen der er et langt ord som fylder ret så meget i det hele taget","Frank g Homo","he","asdf","33","123"];
var plylst_title_arr = [];
var plylst_time_arr = [];
var plylst_label_arr = [];
var plylst_date_arr = [];

function plylst_list(id_arr, x, y)
{
    var mask_width = 200;
    var mask_height = 70;

    var listPad_top = 1;
    var listPad_bottom = 1;
    var listPad_left = 3;
    var listPad_right = 3;

    var rowPad_top = 0;
    var rowPad_left = 2;
    var rowPad_right = 2;
    var row_width = mask_width - listPad_left - listPad_right;
    var row_height = 14;

    var mcMask = _root.createEmptyMovieClip("mcPlylst_mask", _root.getNextHighestDepth());
    drw_rect(mcMask, x, y, mask_width, mask_height);

    var mcList = _root.createEmptyMovieClip("mcPlylst_list", _root.getNextHighestDepth());
    //mcList._alpha = 0;
    drw_rect(mcList, x, y, mask_width, listPad_top + listPad_bottom, "ff0000");

    //mcList.setMask(mcMask);

    x += listPad_left;
    y += listPad_top;

    for(var i = 0; i < id_arr.length; i++)
    {
        var mcRow = mcList.createEmptyMovieClip("mcPlylst_row"+id_arr[i], mcList.getNextHighestDepth());
        mcRow._alpha = 0;
        drw_rect(mcRow, x, y, row_width, row_height, "004E98");

        mcRow.onRollOver = function()
        {
            this._alpha = 90;
        }

        mcRow.onRollOut = function()
        {
            this._alpha = 0;
        }

        //mcList._height += row_height;
        y += row_height;
    }
//----------------------------------------------------------------------------------------------

plylst_list(plylst_id_arr, 10, 10);
Avatar billede supermand69 Nybegynder
21. januar 2007 - 20:12 #1
ingen som kan hjælpe?
Avatar billede supermand69 Nybegynder
23. januar 2007 - 18:11 #2
lukker