Avatar billede richardabc Nybegynder
18. januar 2007 - 21:42 Der er 11 kommentarer

Ikke tilgængelig HD

Jeg har tilsluttet min PC en Hitachi "Deskstar" HD med 41,1 GB lager som slave.
Jeg bruger MS XP og kan ikke se disken i denne computer.
I Diskhåndtering står den som ukendt med 2015,49 GB, ikke initealiseret og ikke allokeret.
Jeg kan ikke initealisere den eller få mulighed for at formatere den. Jeg kan ikke formatere den med Hard Disk Maneger.
HVAD KAN JEG GØRE FOR AT GØRE DEN TILGÆNGELIG OG INSTALLERE PÅ DEN?
Jeg har læst om Killdisk i tidligerer svar her på siden, undersøgt og afprøvet brugen af Killdisk uden resultat.
SKAL DER VÆRE ET STYRESYSTEM PÅ DEN HD, DER SKAL SLETTES HELT FOR DATA ELLER KAN MAN GØRE DET FRA EN ANDEN HD?

De beste ønsker for dig/jer richard
18. januar 2007 - 23:16 #1
... for at hurtigt (?) dele problemet på midten - prøv disken på en anden putter ???
18. januar 2007 - 23:16 #2
Velkommen til Eksperten.dk
Generelt -> http://expfaq.1go.dk/
Avatar billede off-line Nybegynder
18. januar 2007 - 23:17 #3
Når du kan se den i diskhåndtering, skulle det være muligt, ved højreklik, at
slette partitionen, og oprette en ny. Hvis du ikke kan det, hvad sker der så,
når du højreklikker?
Avatar billede richardabc Nybegynder
18. januar 2007 - 23:44 #4
Jeg kan ikke slette eller oprette ny partition ved at højreklikke.
Når jeg højreklikker er "ny partition" dæmpet og kun egenskaber og hjælp er tilgængelige.
richard.
Avatar billede richardabc Nybegynder
18. januar 2007 - 23:45 #5
Killdisk kan ikke se den pågældende HD.
Avatar billede ksoren Nybegynder
18. januar 2007 - 23:47 #6
Får du fejl ved initialisering?
Den skal initialiseres før du får lov at oprette partitioner
Avatar billede off-line Nybegynder
18. januar 2007 - 23:54 #7
Jeg tror dr1 har ret. Sæt den HD i en anden computer, for at sikre dig, at
den i det hele taget dur.
Hvis du vil køre Killdisk, skal det ske fra en floppy el. disk. MEN så må du
kun have den HD i computeren, som du vil rydde, for den rydder alt.
Avatar billede richardabc Nybegynder
19. januar 2007 - 00:04 #8
svar til ksoren.
som tidligere skrevet kan jeg ikke initalisere eller formatere.
svar til gotfred.
Jeg har forsøgt at køre Killdisk fra en floppy, men Killdisk ser ikke den pågældende HD.
Avatar billede senik4u Nybegynder
19. januar 2007 - 00:46 #9
Kan du se den fra / i bios ?
Hvis ja så kan Partition Magic måske hjælpe
Avatar billede parasitfighter Nybegynder
19. januar 2007 - 07:55 #10
Jeg antager at det er en SATA disk og det kan være grunden til at KILLDISK ikke kan se disken, jeg ville prøve med "GPARTED" http://www.helgec.dk/insert.html
31. januar 2007 - 23:54 #11
jeg tror mere det er en ældre IBM deathstar (berygtet serie) som er branded hitachi, og det er der fejlen ligger, det er en PATA disk, mindes ike jeg har set 50GB SATA diske fra histachi, de har alle været fra 80 og opefter.