Avatar billede webint Nybegynder
17. januar 2007 - 23:45 Der er 4 kommentarer og
2 løsninger

finde en tekst i gåseøjne

hej jeg har følgende tekster.. det vil sige der er flere som ligner dette:

vis.Img("hej","","hmm","xxx","140","80","mine sko","","","","","www.yahoo.dk","","","");

hvordan får jeg hivet "xxx" ud og "www.yahoo.dk" ?
det skal lige siges, der kan stå noget forskelligt i alle gåseøjene.. det vil sige der sagtens kan se sådan her ud

vis.Img("sd","w","Azx","woo","a","b","44344","zx","xzx","bah bah","hej","www.site.dk","qw","z","buuh");

på forhånd mange tak
Avatar billede webint Nybegynder
17. januar 2007 - 23:59 #1
og vi er i php :)
Avatar billede jensgram Nybegynder
19. januar 2007 - 17:04 #2
Dvs. at du vil have det i "-sæt nr. 4 og 12? Hvis der ALTID er " omkring værdierne:

$test = 'vis.Img("hej","","hmm","xxx","140","80","mine sko","","","","","www.yahoo.dk","","","");';

$r = preg_match('vis\.Img\(("[^"]*",)+"\[^"]*"\);', $test, $matches);

så skulle du kunne finde det relevante i $matches:

var_dump($matches);

print "xxx ": $matches[4] . "\n";
print "www.yahoo.dk ": $matches[12] . "\n";
Avatar billede jensgram Nybegynder
19. januar 2007 - 17:06 #3
Nå, der røg en del fejl i. 2 sec.
Avatar billede jensgram Nybegynder
19. januar 2007 - 17:12 #4
Nå, det gik ikke lige som jeg ventede - match-værdien bliver slf. overskrevet. Vi prøver lige noget andet. 2 sec.
Avatar billede jensgram Nybegynder
19. januar 2007 - 17:16 #5
Jep, så skulle den være der:

<?php

$test = 'vis.Img("hej","","hmm","xxx","140","80","mine sko","","","","","www.yahoo.dk","","","");';

$r = preg_match('/vis\.Img\(("[^"]*",){3}"([^"]*)",("[^"]*",){7}"([^"]*)",("[^"]*",){2}"[^"]*"\);/', $test, $matches);

// så skulle du kunne finde det relevante i $matches:

print '<pre>';
var_dump($matches);

print "xxx: " . $matches[2] . "\n";
print "www.yahoo.dk: " . $matches[4] . "\n";

?>

- Jens (som undskylder for 17 indlæg :)
Avatar billede webint Nybegynder
20. januar 2007 - 16:56 #6
Virker ikke helt, den udskriver noget helt andet.. men tak for det. jeg fandtogså ud af det slet ikke skulle bruges