Avatar billede bjarnefrimann Nybegynder
16. januar 2007 - 10:40 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Andet felt skal være udfyldt

Hej Experter.

Står i lidt af et problem.
Jeg har to felter, det ene må ikke være udfyldt uden af det andet også er udfyldt. Altså du skal have skrevet en email adresse for at få lov til at angive dit mobil nr. ellers skal der komme en meddelse om du skal huske at angive email adrese inden du kan skrive dit mobil nr.
Avatar billede bjarnefrimann Nybegynder
16. januar 2007 - 12:50 #1
ingen der kan komme med et svar?
Avatar billede crazysnap Seniormester
16. januar 2007 - 13:25 #2
Hej bjarnefimann,

Har lavet et lille eksempel som jeg tror afspejler den funktionalitet du har brug for. Hvis brugeren ikke indtaster en email adresse og prøver at udfylde mobil-feltet bliver han tvunget tilbage på email feltet (for at udfylde det). :)

<!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.0 Transitional//EN" "http://www.w3.org/TR/xhtml1/DTD/xhtml1-transitional.dtd">
<html xmlns="http://www.w3.org/1999/xhtml">
    <head>
        <title>input demo</title>
        <meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=iso-8859-1">
        <script type="text/JavaScript">

        var msg = "Email must be specified before typing in phone number";

        function checkInputBox(ctrl, inputID)
        {
            var inputBox = document.getElementById(inputID);

            if(inputBox.value == "")
            {
                //Nulstil mobil boxen (for en sikkerhedsskyld)
                ctrl.value = "";

                //Giv første box focus (tvinger brugeren til at skrive email adressen)
                inputBox.focus();

                alert(msg);
            }
        </script>
    </head>
    <body>
        email: <input type="text" id="email" /><br />
        mobil: <input type="text" id="mobil" onfocus="checkInputBox(this, 'email');"/>
    </body>
</html>

Scriptet virker samtidigt i alle browsere. Håber du kan bruge det og var det du ledte efter! :)

- Snap
Avatar billede bjarnefrimann Nybegynder
16. januar 2007 - 13:30 #3
Lige hvad jeg skulle bruge.. mange tak
Avatar billede crazysnap Seniormester
16. januar 2007 - 13:31 #4
Perfekt, du må endelig skrive hvis der mangler udvidelser eller lignende! :)

Tak for pointene og held og lykke med det!

Mvh.

- Snap :)