Avatar billede mikkels Nybegynder
16. januar 2007 - 00:53 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Probelem med onLoad af store XML filer i Flash

Hej
Jeg skal loade nogle store (ca 5MB) XML filer ind i min flashfilm. Men når jeg skyder min onLoad af, så går filmen ligesom i stå indtil filen er loadet... dvs jeg har lagt et movieClip på scenen som fader op og ned (for at indikere at der loades) men det afspilles ikke netop fordi det er som om at load af xml'en tager al kraften fra flashen...? nogen ideer?
Her er min onLoad:

tekster_xml.ignoreWhite = true;
tekster_xml.load("teksterSTOR.xml");
tekster_xml.onLoad = function(success:Boolean){
    if (success) {
    gotoAndPlay(6);
} else {
    trace("Error loading TEKSTER xml file");
    }
Avatar billede barklund Nybegynder
16. januar 2007 - 09:01 #1
XML.parseXML er nok lidt presset over at skulle crunche sig igennem en 5MB stor fil. Det kan du ikke helt forvente, at den kan. Helt overordnet bør du slet ikke hente så store datamængder ind i flash på én gang, og hvis du synes du bør, vil jeg meget gerne vide hvordan samtlige 5MB skal repræsenteres på skærmen samtidig - skal de ikke være der samtidig, er der jo ingen grund til at hente det samtidigt.

Del data op - det er du nødt til.

Du kan selvfølgelig også opgradere til Flash 9, som er noget stærkere, da FVM2'eren kører en hel del hurtigere - det er dog stadig et plaster frem for en kur.

--
Morten Barklund
Avatar billede mikkels Nybegynder
16. januar 2007 - 09:07 #2
Hmm - ok. faktisk skal jeg heller ikke bruge 5MB, det var mere for at teste min loadanimation... for ideen er egentlig mere at folk får en loadanimation hvis de fx sidder på en langsom forbindelse.
Iøvrigt - hvad med den XML fil der hentes, så vidt jeg kan se gemmes den i browserns cache - men hvordan ungåes det? For i mit tilfælde kan filen indeholde personlige oplysninger..?
mvh
Mikkel
Avatar billede barklund Nybegynder
16. januar 2007 - 09:20 #3
Som alt andet, der ikke skal caches - sørg for at din server sender passende anti-caching headers med til klienten.
Avatar billede mikkels Nybegynder
16. januar 2007 - 09:47 #4
Hvis man genere xml'en via fx php, så burde den vel ikke cache det?
Smid iøvrigt gerne et svar så lukker jeg spørgsmålet...
Avatar billede barklund Nybegynder
16. januar 2007 - 11:02 #5
Jo, hvis du ikke fra PHP sender passende anti-caching headers. Se på php.net/header - der er lige præcis beskrevet hvordan man undgår at output bliver cachet. :)
Avatar billede barklund Nybegynder
16. januar 2007 - 12:11 #6
Tak for points :)