Avatar billede mema Nybegynder
15. januar 2007 - 16:46 Der er 14 kommentarer og
2 løsninger

Hvor bliver dll-fil af i Visual Web Developer?

Hej. Jeg har for nyligt installeret .NET 2 og Visual Web Developer Express edition.

Da jeg arbejdede med VS 2003 blev der ved oprettelse af et nyt projekt oprettet en bin mappe og der var en dll fil.
Nu i Visual Web Develper kører programmer, men der findes ikke nogen dll.

Jeg plejer at kopire alle filer samt dll-en og lægge dem på webserveren. Nu ved jeg ikke hvordan kan jeg finde dll'erne for at kunne lægge dem på. Uden dll'er synes jeg, at programmerne ikke kan køre. Tak for hjælpen i forvejen.
Avatar billede arne_v Ekspert
15. januar 2007 - 17:34 #1
hvis dine kilde kode filer bliver uploadet til app_code mappen, så vil
ASP.NET 2.0 selv compile dem
Avatar billede mema Nybegynder
15. januar 2007 - 19:23 #2
Uanset om de er klasser eller CodeBehind koder?
Avatar billede arne_v Ekspert
16. januar 2007 - 00:29 #3
det mener jeg
Avatar billede dr_chaos Nybegynder
16. januar 2007 - 07:46 #4
arne har ret i det han sige at klasser og codebehind filer bliver automatisk kompileret på webserveren i asp.net 2.0.

Hvis du importerer eksterene dll'er så bliver de lagt i en bin mappe.
Avatar billede mema Nybegynder
16. januar 2007 - 14:26 #5
OK. Jeg har en simpel webform, hvor jeg har lavet 2 udgave af det. En med code inline og en med CodeBehind. Den første er inline og det kører på web server:
-----
<%@ Page Language="C#" %>
<!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.0 Transitional//EN" "http://www.w3.org/TR/xhtml1/DTD/xhtml1-transitional.dtd">
<script runat="server">
protected void Button1_Click(object sender, EventArgs e)
{
this.Label1.Text = this.TextBox1.Text;
}
</script>
<html xmlns="http://www.w3.org/1999/xhtml" >
<head runat="server">
<title>Untitled Page</title>
</head>
<body>
<form id="form1" runat="server">
<div>
<asp:TextBox ID="TextBox1" runat="server"></asp:TextBox>&nbsp;
<asp:Label ID="Label1" runat="server"></asp:Label><br /><br />
<asp:Button ID="Button1" runat="server" OnClick="Button1_Click" Text="Vis" Width="91px" /></div>
</form>
</body>
</html>
-----
Den anden er med CodeBehind. Jeg har oprettet en mappe på webserveren (app_code) og har lagt kopiret test2.aspx.cs i den. test2.aspx ligger i roden af website. Men jeg får følgende fejl i browseren:

Runtime Error
Description: An application error occurred on the server. The current custom error settings for this application prevent the details of the application error from being viewed remotely (for security reasons). It could, however, be viewed by browsers running on the local server machine.

Details: To enable the details of this specific error message to be viewable on remote machines, please create a <customErrors> tag within a "web.config" configuration file located in the root directory of the current web application. This <customErrors> tag should then have its "mode" attribute set to "Off".

<!-- Web.Config Configuration File -->
<configuration>
    <system.web>
        <customErrors mode="Off"/>
    </system.web>
</configuration>

Jeg har også prøvet at oprette en web.config i selve Visual Web Developer. Men det er meget kortere en den som plejede at være til stede i VS 2003. I hvert fald det har heller ikke virket med denne web.config, selvom jeg havde sat <customErrors mode="Off" />
-----
I øvrigt jeg har læst, at man kan lave en dll med dette commando:
aspnet_compiler -p C:\MyWebSite -v / C:\EtEllerAndetMappe
Spørgsmål er hvis jeg lægger disse dll i en bin folder på webserveren plus aspx filen i roden, virker så den?
Avatar billede dr_chaos Nybegynder
17. januar 2007 - 08:18 #6
test2.aspx.cs og test2.aspx skal ligge i samme mappe.
Avatar billede mema Nybegynder
17. januar 2007 - 11:38 #7
Under roden af sitet eller i App_Code mappen?
Avatar billede dr_chaos Nybegynder
18. januar 2007 - 10:04 #8
i roden.
Avatar billede mema Nybegynder
18. januar 2007 - 15:40 #9
Stadigvæk det samme. I programmet (local server), der kører IIS, har jeg ikke noget problem, men på webserveren får jeg: ...<customErros mode="Off">.... ligesom beskrevet i 16/01-2007 14:26:51
Avatar billede dr_chaos Nybegynder
19. januar 2007 - 07:39 #10
er webserveren sat op til at køre asp.net 2.0 ?
Avatar billede mema Nybegynder
19. januar 2007 - 15:50 #11
Ja. Problemet var ved webserveren.
Jeg ville gerne dele points. Send venligst et svar og evt. fortæl mig venligst hvordan kan jeg dele points.
Mange tak igen.
Avatar billede dr_chaos Nybegynder
19. januar 2007 - 21:42 #12
jeg og den jeg skal dele med skal begge smide et svar og så skal du markerer begge svar og trykke accepter.
Avatar billede arne_v Ekspert
19. januar 2007 - 22:06 #13
.
Avatar billede mema Nybegynder
20. januar 2007 - 12:49 #14
Hej. Jeg ville gerne også vide om .NET 1.1 kan leve sammen med .NET 2 på samme server eller ej (Windows 2003 server). Min virsomhedsadministrator har sagt til mig, at jeg skal oprette nogle mapper på serveren, hvor han så kan aktivere .NET 2 på disse mapper. Men efter at han har gjort det, virker alle mine gamel asp.net 1.1 applikationer ikke mere. Er der noget fremgangsmåde, som skal tages hensyn til, når man kører version 1.1 og 2.0 på samme server.
Mange tak igen.
Avatar billede dr_chaos Nybegynder
20. januar 2007 - 15:29 #15
nej de fungerer begge fint side om side. grunden til at 1.1 mapperne ikke virker er formodentlig fordi at de står til bruge asp.net 2.0
Avatar billede arne_v Ekspert
21. januar 2007 - 04:04 #16
umiddelbart syntes jeg da, at en 1.1 app burde virker under 2.0 også