Avatar billede rasmus_ladevig Nybegynder
15. januar 2007 - 00:04 Der er 2 kommentarer

Animation i powerpoint.

Jeg sidder i øjeblikket og arbejder med en powerpoint præsentation, men er rent ind i en udfordring. Jeg har set præsentationer bygget op over en skabelon, der hver gang ved sideskift, viste en lille animation.

Der er mange muligheder for at anvende animationer i powerpoint, men dem jeg kender, har ikke kunne løse mit problem.

I skabelonen, har jeg en bred blå streg, der løber i en kurve fra det ene øverste hjørne, ned til midten af bunden. Jeg vil gerne have en animation i denne streg således, at der løber et hvidt skær ned gennem stregen. Dette skal foregå ret hurtigt, som det eksempelvis ser ud, når en bil passerer under en lygtepæl i mørke, og lygtepælens lys reflekteres i lakken.

Dette hurtige glimt ned gennem stregen, skal foregå hvergang der skiftes til en ny side i præsentationen.

Jeg har forsøgt at skabe effekten ved hjælp af en GIF-fil i programmet gimp. Synes det lykkedes rimeligt, men problemet er hastigheden. Såfremt detaljeringsniveauet skal være tilfredsstillende, ryger hastigheden.

Har ligeledes prøvet at indsætte en flash-fil i masteren, men har her problemer med at få denne til at holde sig i baggrunden.

Er der nogen der har gode ideer til angrebsvinkler? Eller til hvordan hastigheden sættes op på en GIF, hvis det er muligt.

Håber spørgsmålet er forståeligt, eller uddyber jeg gerne.

Rasmus
Avatar billede heavybreezer Nybegynder
16. januar 2007 - 16:33 #1
Jeg er overbevist om, at dette ikke er muligt at lave på den "korrekte måde" i Powerpoint, da den rigtige måde nemlig er ved at anvende masks. Dette er nok en tak for detaljeret til dette. Jeg har dog lavet et lille alternativ, som egentlig er mest for sjov, men du kan prøve at se om det kunne bruges til nød :)

Men har smidt det op her: http://peecee.dk/?id=22701
Avatar billede rasmus_ladevig Nybegynder
16. januar 2007 - 22:11 #2
Det er måske ikke helt tosset