Avatar billede lvo Nybegynder
10. januar 2007 - 16:48 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Formular skal skifter record ved fejl.

I en formular med 4 felter har jeg lavet et tjek, om det som bliver tastet ind fylder præcist 6 karakter. Hvis det som er indtastet ikke fylder 6 karakter kommer der en msgbox som oplyser at det indtastede ikke fylder 6 karakter. Hvis der er indtastet 6 karakter skal den gå ned til næste felt og det virker fint. Men hvis der er fejl i det indtastede, kommer der godt nok en msgbox men den skifter til næste record i formularen, er der nogen som kan hjælpe med at få den til at blive i den oprindelige record. Koden til det ovenstående er som følger:

Private Sub F_kode_LostFocus()
If (Len(F_kode) < 6) Or (Len(F_kode) > 6) Then
            MsgBox "Koden er ikke på 6 karakter!"
            F_kode.SetFocus
    Else
        F_neddep.SetFocus

    End If
End Sub
Avatar billede mugs Novice
10. januar 2007 - 17:22 #1
Private Sub F_kode_BeforeUpdate(Cancel As Integer)
If Me.F_kode <> 6 Then
MsgBox " Der skal indtastes 6 karakterer"
Me.Undo
End If
End Sub
Avatar billede Slettet bruger
11. januar 2007 - 08:16 #2
Jeg ved ikke hvorfor men flg. virker!~)

Private Sub F_Kode_AfterUpdate()
If (Len(F_Kode) < 6) Or (Len(F_Kode) > 6) Then
            MsgBox "Koden er ikke på 6 karakter!"
            F_Kode = Null
            F_neddep.SetFocus
            F_Kode.SetFocus

Else
        F_neddep.SetFocus

End If
End Sub
Avatar billede Slettet bruger
11. januar 2007 - 08:19 #3
ellers er der jo også egenskaben for feltet, som hedder input mask. Her kan du skrive ######;;_

men så får du ikke en specifik msgbox...
Avatar billede lvo Nybegynder
11. januar 2007 - 10:43 #4
Hej Mugs

Tak for forsøget, men din kode kommer med fejl ligemeget om der er 2, 6 eller 8 karakter i feltet.
Avatar billede lvo Nybegynder
11. januar 2007 - 10:44 #5
Hej spg

Jeg accepterer dit svar da det har fået mig videre i forløb, tak for hjælpen.
Avatar billede Slettet bruger
11. januar 2007 - 10:47 #6
!~)
Avatar billede lvo Nybegynder
11. januar 2007 - 10:49 #7
Har du ikke modtaget point? Hvis ikke kan du måske guide mig til hvorledes jeg gør det.
Avatar billede Slettet bruger
11. januar 2007 - 10:58 #8
Jo, jo!~)

ps. at mugs' forslag giver fejl er en forglemmelse, der mangler
Len funktionen. Jeg kunne dog ikke selv få Me.Undo til at virke, så derfor mit svar...
Avatar billede mugs Novice
11. januar 2007 - 11:16 #9
Selvfølgelig mangler Len. Me.undo fungerer fint, men er dog ikke nødvendig.