Avatar billede haslund83 Nybegynder
10. januar 2007 - 11:15 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

problemer med tegnsætning i xml og php

Hej alle :)

Jeg sidder her med et lidt mærkeligt problem som der måske er en af jer der kan svare på?

Jeg har sat en PHP fil op til at læse et XMLfeed fra DR.dk, men når den echo'er er der problemer med æøå :( - men når jeg viser sourcen i IE bliver æøå vist i koden....??

Mærkeligt.... men i hvertfald leder jeg efter en eller anden måde til at vise danske tegn i php?

(ps. det er ikke XML filen der er problemet..tror jeg)
Avatar billede Six Nybegynder
10. januar 2007 - 11:19 #1
prøv en utf8_encode() eller utf8_decode() på dit output.
Avatar billede haslund83 Nybegynder
10. januar 2007 - 12:36 #2
tak fjappe :) lige hvad jeg manglede! gic et svar så får du guld
Avatar billede haslund83 Nybegynder
10. januar 2007 - 12:37 #3
gic? giv... ;-)
Avatar billede Six Nybegynder
10. januar 2007 - 12:38 #4
Selv tak :) - glad for at kunne hjælpe, men.. tag du bare selv point :)
Avatar billede haslund83 Nybegynder
10. januar 2007 - 12:39 #5
;-) det var sku' ridderligt :) tak