Avatar billede mcnovy Nybegynder
09. januar 2007 - 22:06 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

bruge label i html

Hej...

har brug for lidt hjælp her..

jeg bruger VS2005 til at hjælpe mig med min side..

og nu vil jeg have lavet det man vel nok må kalde for en dynamisk SQL streng.

måden hvorpå jeg vil lave det er ved at lave nogle ikke synlige labels, og smække et stykke .net kode sammen, som sår for den rigtige sql streng over i den label som html/asp siden skal læse fra...

om det kan lade sig gøre ved jeg så ikke endnu, men pointen her er:

hvordan får jeg denne steng til at læse min ikke synlige .net label..?

SelectCommand=SQL1.text>

denne sql streng skal være noget der ligner:

SelectCommand="Select * bla bla bla">

og "Select * bla bla bla" er noget den skal finde ved at læse værdien i den label der hedder SQL1

dette er asp strengen til min SQL1 label:

<asp:Label ID="SQL1" runat="server" EnableTheming="True" Text="Select * bla bla bla"                                Visible="False"></asp:Label></td>

håber nogen kan hjælpe mig her...

på forhånd tak...!
Avatar billede jps6kb Novice
09. januar 2007 - 22:40 #1
Kan du ikke bare bygge en streg som du sender med til siden, eller har jeg misforstået?
Hvis ikke det skal bruges på siden, er der jo ikke nogen grund til at du har en label som sådan.

Prøv evt. og uddyb det du gerne vil opnå. Sådan, hvad der skal ske, trin for trin.

Jeg går ud fra, når du skriver asp at du så mener ASP.NET?
Avatar billede karsten_larsen Praktikant
09. januar 2007 - 22:49 #2
I denne stil:
    Protected Sub Button1_Click(ByVal sender As Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles Button1.Click
        dsdemo.ConnectionString = ConfigurationManager.ConnectionStrings("XXXXXX").ConnectionString
        Dim strSQL As String
        strSQL = SQL1.text.tostring
        dsdemo.SelectCommand = strSQL
    End Sub

:-)karsten_larsen
Avatar billede mcnovy Nybegynder
10. januar 2007 - 20:16 #3
jps6kb:
det hele foregår på samme side.
siden viser en gridview og den gridview viser de resultater som sql har fundet, og de resultater er fundet udfra hvad der bliver skrevet i nogle textboxe....

og ja.. asp.net.. :)

Karsten:
nedenfor ses min side (strenge er dog lavet til xxxxxx)
der kan vel ikke laves vb kode (og i mit tilfælde C# kode)
i html / asp siden ..?

  <asp:SqlDataSource ID="SqlDataSource1" runat="server" ConnectionString="<%$ ConnectionStrings:temp_CodeConnectionString %>"
                  SelectCommand="XXXXXXXX">

                    <SelectParameters>
                        <asp:ControlParameter ControlID="TextBox1" ConvertEmptyStringToNull="False" DefaultValue=""
                            Name="temp1" PropertyName="Text" />
                        <asp:ControlParameter ControlID="TextBox2" ConvertEmptyStringToNull="False" Name="Temp2"
                            PropertyName="Text" />
                        <asp:ControlParameter ControlID="TextBox2" ConvertEmptyStringToNull="False" Name="temp3"
                            PropertyName="Text" />
                        <asp:ControlParameter ControlID="TextBox4" ConvertEmptyStringToNull="False" Name="temp"
                            PropertyName="Text" />
                    </SelectParameters>
                </asp:SqlDataSource>
Avatar billede jps6kb Novice
10. januar 2007 - 20:22 #4
Du kan sagtens lave C# og VB kode på aspx siden. :)

<%@ Page Language="c#" %>
<%@ import namespace="System.Net" %>
<%
  string a = "Hej";
  Response.Write(a);
%>
Avatar billede mcnovy Nybegynder
10. januar 2007 - 21:21 #5
ja.. men det nederste jeg har skrevet er fra design siden.. dvs
<quote>

<%@ Page Language="C#" MasterPageFile="~/MasterPage.master" AutoEventWireup="true" CodeFile="Search.aspx.cs" Inherits="Default2" Title="Untitled Page" %>
<asp:Content ID="Content1" ContentPlaceHolderID="ContentPlaceHolder1" Runat="Server">

</qoute>

asp kode..
og man kan vel ikke kombinere sden med ASP indhold, med C# kode....?
Avatar billede karsten_larsen Praktikant
10. januar 2007 - 21:45 #6
øhh - det generelle råd er vist at holde sprogene adskilt, men læste et sted at det ikke havde betydning for classer. Men du kan sagtens skrive med c# på aspx siden. Som her:

<html>
<head>

    <script language="C#" runat="server">

      void Button1_Click(object s, EventArgs e) {
          Label1.Text="You clicked Button1";
      }

      void Button2_Click(object s, EventArgs e) {
          Label1.Text="You clicked Button2";
      }

    </script>

</head>
<body>
Avatar billede jps6kb Novice
10. januar 2007 - 21:49 #7
Hov, var selvfølgelig også det jeg ville have skrevet.. hehe.. havde lige fat i et forkert eksempel :p
Avatar billede karsten_larsen Praktikant
10. januar 2007 - 22:03 #8
en label kan ikke gøre det alene, du mangler autopostback=true i den sammenhæng, men en dropdownlist, vil kunne gøre tricket.

<asp:dropdownlist
          id="DropDownList1"
          runat="server"
          autopostback="True">
          <asp:listitem selected="True">strSQL_1/asp:listitem>
          <asp:listitem>strSQL_2</asp:listitem>
          <asp:listitem>strSQL_3</asp:listitem>
      </asp:dropdownlist></p>

      <asp:sqldatasource
          id="SqlDataSource1"
          runat="server"
          connectionstring="<%$ ConnectionStrings:XXXX%>"
          selectcommand="SELECT Noget FROM Database WHERE valg = @valg">
          <selectparameters>
              <asp:controlparameter name="valg" controlid="DropDownList1" propertyname="SelectedValue"/>
          </selectparameters>
      </asp:sqldatasource>
Avatar billede mcnovy Nybegynder
10. januar 2007 - 22:26 #9
jeg havde ikke forestillet mig at det var label der skulle poste koden,

men derimod at sql strengen skulle læse det var den label,
og umiddelbart er det vel også noget den kan,
havde forestillet mig noget lignende at lave noget C# kode i baggrunden som bestemte hvad der skulle stå i den label.

dvs.. når man trykker på ok tasten, så ville den først kører koden, som så indsætte det der skal stå i label,

og når så siden skal til at læse sql strengen, så skal den læse fra label,
og det kunne det da også godt lyde som om at det skulle kunne lade sig gøre..

jeg vil lige prøve at lave det imorgen aften og få det til at funge...

så i må lige vente lidt med point :)

indtil videre skal i have tak for hjælpen...
Avatar billede mcnovy Nybegynder
11. januar 2007 - 19:13 #10
Kiggede lige på din kode en ekstra gang, og kan se (tror jeg nok) at jeg ikke har forklaret mig godt nok...!

mit ønske er ikke at sende en streng der skal søges efter...
mit ønske er at sende SQL strengen..

dvs, det der skal stå i min label, eller dropdownlist, skal være ex.

Where sql_1 = @sql_1 AND sql_2 = @sql_2

den skal sende selve sql strengen, da det er sql strengen jeg ønsker skal blive dynamisk...

forklaring...

jeg har 3 text boxe, min idé er med dem at:

ex.

jeg skriver noget i alle 3 boxe, så skal min sql streng se ud som følge:
(vi holder select og from ude af mit ex)

sql-streng = Where (SQL1 = @Textbox1) AND (SQL2 = @Textbox2) AND (SQL3 = Textbox3)

hvis de kun udfylder 2 af textboxene, så

sql-streng = Where (SQL1 = @Textbox1) AND (SQL2 = @Textbox2)

og med kun een udfyldt textbox

sql-streng = Where (SQL1 = @Textbox1)

håber i så forstår min pointe....

jeg er ikke sikker på om den rigtige måde at klarer denne på er ved at sende selve SQL strengen med siden, eller bede siden (da jeg opdatere min gridview på samme side som mine søgeboxe) om at læse SQL strengen fra en specifik label (som vil have et indhold bestemt udfra noget C# kode der kommer til at køre)

eller om det hele kan klares i SQL strengen med et par trylletrix som jeg bare ikke kender til..!

håber i kan hjælpe..!
Avatar billede karsten_larsen Praktikant
11. januar 2007 - 20:54 #11
Noget i denne stil

        If TextBox1.Text <> "" Then
            strSQL = TextBox1.Text.ToString.Trim()
        End If

        If TextBox2.Text <> "" Then
            If TextBox1.Text = "" Then
                strSQL = TextBox2.Text
            Else
                strSQL = strSQL & "AND" & TextBox2.Text.ToString.Trim()
            End If
Avatar billede mcnovy Nybegynder
11. januar 2007 - 21:03 #12
ja, men det handler ikke så meget om hvordan jeg laver mit kode til at bestemme hvad min sql streng skal være..

mit spørgsmål er hvordan at jeg for overført min SQL streng til
SelectCommand="sql streng"
Avatar billede karsten_larsen Praktikant
11. januar 2007 - 21:40 #13
Sådan her:

SelectCommand = strSQl.TOstring.Trim

Det kan du enten gøre i codebehind eller på aspx siden under <script language="C#" runat="server"></script>
Avatar billede mcnovy Nybegynder
11. januar 2007 - 21:47 #14
ok.. så kan jeg vidst ikke få det bedre..!

smid et svar..!

JPS6kb, skal du have 50 point for at have deltaget...?

synes det er fair hvis karsten få de 150...!
Avatar billede karsten_larsen Praktikant
12. januar 2007 - 00:02 #15
svar :)
Avatar billede mcnovy Nybegynder
12. januar 2007 - 20:37 #16
hehe.. karsten.. det er ikke et svar.. :)

jps6kb - Wake wake.. :)
Avatar billede karsten_larsen Praktikant
13. januar 2007 - 16:25 #17
okay - prøver igen
svar:)