Avatar billede dingydog Nybegynder
09. januar 2007 - 14:28 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

ældre printer jf. nyere pc

Hej.
Jeg har fået en ny pc, og har en printer stående der er ca. tre år gammel. Men jeg kan ikke få sat dem sammen (fysisk) da, intet stik i min pc kan tage imod det brede printerstik fra min printer??

Kan man få en omformer?? (hun = bred printer stik  // han = USB)
Ville det overhovedet virke hvis man gjorde det??

På forhånd mange tak!

mvh Anders.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
09. januar 2007 - 14:39 #1
Der KAN købes omformere fra den gamle Parallel db25 stik til USB.

Men det er ikke i alle tilfælde de virker - specielt ikke hvis det er en printer af "GDI" typen.

Hvilken printer er det?
Avatar billede ole_madsen Ekspert
09. januar 2007 - 14:44 #2
En af de mest sikre løsninger, er f.eks. denne: http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=109106
Avatar billede ole_madsen Ekspert
09. januar 2007 - 14:45 #3
Men der er også billigere løsninger, som formentlig vil virke: http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=41426
Avatar billede ole_madsen Ekspert
09. januar 2007 - 14:46 #4
Sidstnævnte findes i flere variationer: http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=296755
Avatar billede dingydog Nybegynder
09. januar 2007 - 15:33 #5
mange tak for hjælpen. (undskyld min sene kommentar retur)
det er en printer af typen Olivetti Jetlab 600 - er det en du ved noget om?? Som i om den virker??
Avatar billede ole_madsen Ekspert
09. januar 2007 - 16:03 #6
Den kender jeg desværre ikke rigtig - den eneste Ollivetti jeg har haft med at gøre i nyere tid, var sådan en multifunktions all-in-one, og sådan en kunne jeg godt forestille mig blev svær at sætte på.

Men hvis du kan undvære kr. 50,- til testen, kan du jo bestille Sandberg konverteren. Virker den ikke, har du jo, når du bestiller over internettet, ret til at levere den retur (mod selv at betale returporto = kr. 50,-)
Avatar billede dingydog Nybegynder
09. januar 2007 - 16:25 #7
ok, tak for hjælpen. Du må gerne svare :)
Avatar billede thov Forsker
09. januar 2007 - 16:36 #8
Jeg har omtalte Sandberg adapter.
Den funker fint sammen med:
HP Deskjet 710C (blækprinter)
OKI OL 400ex (LED printer)
Lexmark Optra E (laserprinter)

Mon ikke den så også duer til Olivetti'en :-)
Avatar billede ole_madsen Ekspert
09. januar 2007 - 17:32 #9
Jeg har en mistanke om at det er en multifunktionsmaskine - og disse kræver (i hvert fald for scannerfunktion) specielt software, der skal kunne 2-vejs kommunikere med maskinen.

Derfor mine forbehold...

Men jeg ville da også gøre forsøget selv, specielt når det nu virker for andre :-)